موهای خشک را بیش از حد شانه نزنید!

شانه زدن مداوم موهای خشک آن هم بدون استفاده از نرم‌کننده و روغن‌های گیاهی، مو را شکننده و ریشه آن را سست می‌کند و سبب ریزش مداوم مو می‌شود.

افکارنیوز: موهای خشک و مجعد و وز، نافرمان‌تر از موهای نرم و خوش‌حالت است. بنابراین نباید موهای خشک را بدون استفاده از مایع نرم‌کننده، کرم‌های حالت‌دهنده مو و روغن‌های گیاهی از جمله روغن‌بادام و زیتون بیش از حد شانه زد.

شانه زدن مداوم موهای خشک آن هم بدون استفاده از نرم‌کننده و روغن‌های گیاهی، مو را شکننده و ریشه آن را سست می‌کند و سبب ریزش مداوم مو می‌شود. موهای خشک را باید بعد از شست‌وشو با شامپو در هفته یک بار با نرم‌کننده، ماساژ داد و آبکشی کرد و دو بار در هفته با روغن‌های گیاهی یا کرم‌های حالت‌دهنده ماساژ داد و بعد به راحتی شانه کرد. اگر موهای‌تان بلند و از نوع خشک است؛ سعی کنید در بیشتر اوقات جمع نگه دارید، زیرا این گونه موها لا به لای هم گیر می‌کند و برای شانه کردن هم وقت بیشتری صرف خواهد شد و هم مقدار زیادی مو در میان دنده‌های برس یا شانه قرار می‌گیرد و در واقع، موها کنده می‌شود. این نوع موها بیشتر در معرض ریزش، موخوره و شکستگی قرار می‌گیرد.

از این رو موهای‌تان را با گیره‌های مناسب که زیاد سفت و محکم و خشن هم نباشد، پشت سرتان جمع کنید. کش‌های محکم نیز به موها آسیب زیادی می‌رساند و به لایه کوتیکول و صدقه می‌زند و سبب موخوره و شکستگی مو می‌شود شامپوهای مخصوص موهای خشک پروتئین لازم را به مو می‌رساند و مو را نرم و درخشان نگه می‌دارد. با این حال، اگر شامپوی‌تان حاوی نرم‌کننده نیست، بعد از شامپو از نرم‌کننده استفاده و بعد آبکشی کنید.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.