میانمار پاداش قتل عام مسلمانان را گرفت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

نخست وزیر نروژ در این مراسم با اشاره به رفع تحریم های اقتصادی علیه میانمار گفته است که شرکت های نروژی از این پس می توانند در میانمار سرمایه گذاری کنند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، میانمار با نام پیشین برمه، از مستعمره‌ های انگلیس بود که در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسید. از وقت استقلال، این کشور شاهد درگیری ‌های درازمدت میان اقوام پرشمار خود بوده و یکی از طولانی‌ ترین جنگ‌ های داخلی را به خود دیده ‌است.

برمه از ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۱ تحت یک رژیم نظامی اداره می ‌شد اما از پس از برگزاری انتخابات در سال ۲۰۱۲، حکومت این کشور اعلام نمود که دولتی نیمه ‌نظامی جایگزین آن شده و قصد دارد دست به یک رشته اصلاحات دموکراتیک بزند.

این وعده ها با کشتار مسلمانان به عنوان اولین اقدام اصلاحی آغاز شد و علی رغم همه اخطارها، هیچ اقدامی از سوی دولتهای غربی مدعی دفاع از حقوق اقلیت ها انجام نشد و صرفا چند بیانیه ضعیف و برای خالی نبودن عریضه، از سوی آنها انتشار یافت.

پس از این قتل عام ها که عملا با چراغ سبز غربی ها همراه بود و دهها هزار مسلمان مظلوم را آواره نمود، نروژ و دانمارک به عنوان دو کشور اروپایی با حمایت از اصلاحات سیاسی و اقتصادی در میانمار، سفارتخانه های خود را در شهر یانگون پایتخت این کشور افتتاح کردند.

در مراسم افتتاح سفارتخانه های این دو کشور یِنس استولتنبرگ اول وزیر نروژ و هله تورنینگ اشمیت اول وزیر دانمارک حضور داشتند. اول وزیر نروژ در این مراسم با اشاره به رفع تحریم های اقتصادی علیه میانمار گفته است که شرکت های نروژی می توانند در میانمار سرمایه گذاری کنند.

نخست وزیر دانمارک نیز با استقبال از افتتاح سفارت این کشور گفت فصل جدیدی در روابط میان دو کشور و تقویت روابط دوستانه باز شده است.

نخست وزیران این دو کشور اروپایی با تین سین رئیس جمهور میانمار و نیز رئیس پارلمان این کشور دیدار کردند تا نشان دهند نباید منتظر اقدامی حتی نمادین و تبلیغاتی برای حمایت از مسلمانان و محکومیت کشتار آنها بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.