میان وعده ای مناسب برای دانش آموزان

اردیبهشت ۱۴۰۳

یکی از مشکلات والدین در هنگام باز شدن مدارس انتخاب بهترین میان وعده برای کودکان است تا بهترین انرژی را برای یادگیری و تلاش به کودکان بدهد و مانع از خوردن تنقلات بی ارزش همچون چیپس و پفک شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ پزشکان با توجه به نزدیک شدن فصل مدارس در خصوص انتخاب بهترین غذاها برای میان وعده ها در مدارس به والدین پیشنهاد می کنند که تا حد امکان از دادن غذاهای فرآوری شده و شیرینی و شکلات به کودکان دوری کنند.

گفتنی است یکی از مشکلات والدین برای تدارک غذای مورد نیاز برای کودک اغلب این است که کودک این میان وعده را بخورد و آن را به دور نیندازد و یا احساس خوبی در ارتباط با خوردن آن نسبت به سایر همکلاسی های خود داشته باشد.

بررسی ها نشان می دهند بهترین میان وعده ها برای کودکان در حال رشد و حتی محصلین و دانشجویان میوه های تازه و انواع آجیل ها و مواد غنی از هیدورکربن است که در عین حال سبب افزایش انرژی کودک می گردد و مانع از بروز خستگی، چاقی و حتی افزایش قند خون آنها می گردد.

بررسی ها نشان می دهند از جمله پروتئین های حیوانی بسیار مطلوب تخم مرغ است که دارای خواص انرژی بخشی بسیاری برای کودکان است و پزشکان پیشنهاد می کنند تا والدین حتما ترکیباتی از تخم مرغ را در این میان وعده ها قرار دهند.

یکی دیگر از راه های افزایش علاقه کودک به خوردن میان وعده غذایی اهمیت دادن به نظر او توسط والدین برای انتخاب غذای سالم است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.