میرزاده در دیدار با نمایندگان استان سیستان و بلوچستان: دانشگاه آزاد نهادی علمی- اسلامی است/نگاه اعتدالی سبب دوام و قوام وحدت ملی است

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

 
خبرگزاری آریا- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر روش اعتدالی برای مدیریت این دانشگاه تاکید کرد و گفت: وابسته به هیچ گروه سیاسی نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، در اولین ساعات سفر خود به زاهدان با مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
وی در این دیدار به نقش دانشگاه آزاد اسلامی بر تربیت نیروی انسانی و توسعه کشور اشاره کرد و از تاثیرات این دانشگاه بر فرهنگ و وضعیت اجتماعی مردم گفت: دانشگاه آزاد بر اساس گزارش های مستند ظرف ۳۰ سال قبل تاثیر عمیقی در توسعه فرهنگ و اقتصاد همه اقلیم ها داشته است.
وی با بیان اینکه در همین استان حدود ۵۰ هزار نفر فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، تصریح کرد: مردم با این دانشگاه ارتباط خوبی دارند و کمتر خانواده ای است که دانشجویی در این دانشگاه نداشته است.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: عملکرد این دانشگاه که با حمایت امام راحل از ابتکار آیت الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت نه تنها در کشور بلکه در منطقه بی نظیر بود. طبق محاسبات اگر ۱۰ درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در دانشگاه های خارجی تحصیل می کردند چیزی حدود ۶۰ میلیارد دلار ارز از کشور خارج می شد.
 میرزاده استفاده از هیئت های استانی را در تمرکززدایی از تصمیم گیری ها موثر دانست و گفت: ما با استفاده از هیئت های امنای استانی برای دانشگاه ها به دنبال تمرکززدایی هستیم. هیئت های امنا باید موثر باشند و اختیارات مالی، استخدامی و جذب داشته باشند.
رئیس عالی دانشگاه آزاد اسلامی هم چنین بر توجه ویژه به سیستان و بلوچستان برای توسعه این استان تاکید کرد.
وی راه کارهای خود را برای دانشگاه های این استان این گونه توصیف کرد: «هیچ منطقه ای بدون آدم توسعه یافته توسعه نمی یابد. عامل اصلی توسعه نیروی انسانی متخصص است. باید ضریب هایی برای همه مناطق محروم و نه تنها سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد.
 میرزاده گفت: توسعه کیفی دانشگاه آزاد اسلامی در این استان در دستور کار است اما در این استان در برخی از رشته ها مانند پزشکی و رشته های صنعتی باید توسعه کمی به وجود آید. توسعه کمی اما در این استان باید با مطالعه باشد.
وی تأکید کرد: ما نباید مدارس بزرگ درست کنیم و دانشگاه نباید نقص فنی داشته باشد. این استان جبهه پایداری ایران است که دارای استعدادهای نهان و محرومیت های آشکار است. مقام معظم رهبری بخشی از دوران زندگی خود را در این استان گذرانده اند و به آن علاقه مند می باشند. آیت الله هاشمی رفسنجانی هم همیشه برای رسیدگی به این استان تاکید داشته اند.
 میرزاده در این دیدار هم چنین بر مشی اعتدالی در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و استفاده از همه اقشار و گروه های سیاسی و مذهبی در مدیریت دانشگاه ها و هم چنین در اعضای هیئت های علمی تاکید کرد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مشی ما مدیریت اعتدالی است. دانشگاه آزاد اسلامی یک نهاد علمی و اسلامی است. باید از همه اقشار این استان، چه بلوچ و چه فارس در هیئت های علمی و در مدیریت دانشگاه ها استفاده شود. نباید در این مورد تنگ نظری وجود داشته باشد. باید از برادران اهل سنت چه هیئت علمی و چه برای مدیریت استفاده کنیم. البته در این مورد باید شایسته سالاری رعایت شود. این کار دوام و قوام مجموعه را افزایش می دهد و سبب وحدت ملی می شود.
نمایندگان مردم هم صحبت های خود را با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کردند. این نمایندگان با تاکید بر نقش بی بدیل آیت الله هاشمی رفسنجانی در بنیان گذاری دانشگاه آزاد اسلامی اعلان کردند که دانشگاه آزاد اسلامی بدون نام آیت الله هاشمی رفسنجانی شناخته شده نیست.
نمایندگان سیستان و بلوچستان برای توسعه این استان انتظاراتی از دانشگاه آزاد اسلامی داشتند که آن ها را با میرزاده در میان گذاشتند.
توسعه کمی دانشگاه در برخی شهرها، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه علوم پزشکی و پیراپزشکی، توجه ویژه به این استان به دلیل محرومیت های آن، استفاده بیشتر از نیروی بومی برای هیئت های علمی و کارکنان دانشگاه از جمله انتظاراتی بود که نمایندگان مردم در این استان مطرح کردند.


خبرگزاری ممتاز به نقل از آریا
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.