میر هاشمی: به دنبال اولین سهمیه المپیک بانوان هستیم

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

مربی تیم ملی اسکی صحرا نوردی گفت: بانوان در این رشته تاکنون سهمیه المپیک کسب نکرده اند و امیدواریم این اتفاق در امسال بیفتد.

مصطفی میر هاشمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: اردوی آماده سازی تیم ملی اسکی صحرا نوردی از ۲۵ شهریور ماه آغاز شد و اکنون نیز در حال پیگیری تمریناتمان هستیم مدت یک ماه در پیست شمشک بودیم و از ۲۰ مهر در مجموعه ورزشی انقلاب تمرین می کنیم.

میر هاشمی درباره تمرینات تیم بانوان گفت:  تیم ملی بانوان ایران از فرزانه رضا سلطانی و سمانه بیرامی تشکیل شده است و این دو تمریناتشان را نسبت به آقایان دیرتر آغاز کرده اند اما هدایت آنها نیز برعهده من است و امیدواریم با تمریناتی که پشت سر گذاشته اند بتوانند امسال برای اولین باریک سهمیه بانوان اسکی صحرا نوردی را به دست آورند.

وی افزود: سید ستار صید و یاسین ساوه شمشکی اعضای تیم ملی اسکی صحرانوردی هستند که ستار صید در المپیک ۲۰۱۰ ونکور شرکت کرده بود.

امسال هم دوره سهمیه داریم و امیدواریم بتوانیم یک سهمیه دیگر هم به دست آوریم تا در المپیک ۲۰۲۴ سوچی روسیه با تیم کاملمان شرکت کنیم.

میرهاشمی با بیان اینکه در صورت صادر شدن روادید با اعضای تیمش راهی اردویبدون مرزی ایتالیا خواهند شد، گفت: من ترجیح می دادم که زمان اردوی بدنسازی بیشتر طول می کشید تیم اسکی صحرانوردی کشورمان در رقابتهای آسیایی ۲۰۱۱ برای اولین بار صاحب مدال نقره شدند اما برای این رقابتها از تیرماه در اردو بودند فکر می کنم اگر امسال هم شرایط به گونه ای می شد که تمریناتمان را زودتر آغاز می کردیم فکر می کنم نتیجه بهتری می گرفتیم.

وی اضافه کرد: اگر روادید صادر شود و مشکلی از این نظر نداشته باشیم به ایتالیا خواهیم رفت و تمریناتمان را در آنجا پیگیری می کنیم اما اگر شرایط برایمان ایجاد نشود تا اول فروردین ماه در ایران تمرین خواهیم کرد.

وی درباره مسابقات پیش روی اسکی بازان گفت: ما ۱۰ مسابقه بین المللی در ایران داریم و ۳ مسابقه قهرمانی دنیا در خارج از کشور که امیدواریم با درخشش در این مسابقات سهمیه خود را افزایش دهیم.

میرهاشمی خاطرنشان کرد: بازیکنان ایران با توجه به امکانات و  تمریناتشان تاکنون شاهکار کرده اند و عملکرد قابل قبولی در رقابتها از خود به نمایش گذاشته اند.

مربی تیم اسکی صحرانوردی ایران که سابقه حضور در رقابتهای المپیک ۲۰۰۲ آمریکا را نیز در کارنامه خود دارد از شروع رقابتها هم خبر داد: از ۱۷ دی ماه مسابقات لیگ برگزار می شود و از آنجا که نماینده فدراسیون جهانی اسکی نیز در ایران حاضر خواهند بود این رقابتها جنبه مسابقات بین المللی را نیز دارد و صد در صد شرایطی برای آنها فراهم می شود تا بتوانند سهمیه المپیک را در کشور خودمان کسب کنند. گرفتن سهمیه در اینجا راحت تر است و اسکی  بازان روی محیط شناخت دارند. /آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.