میزان تحصیلات ، در کاهش سوانح موثر است

۱۷فروردین۱۳،

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی همدان گفت: ۶۱ درصد رانندگان مقصر در سوانح رانندگی دارای مدرک تحصیلی دیپلم وپایین تر و ۱۰ درصد لیسانس و بالاتر می باشند .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سرهنگ ‘حسین طلایی’  افزود: واحد خدمات پلیس راهور همدان اقدام به تعویض پنج هزار و ۶۷۰ گواهینامه المثنی و یک هزار و ۷۶ گواهینامه ویژه ماشین آلات کشاورزی در سال قبل کرده است.
 
این مقام انتظامی اضافه کرد: ۱۰۳ هزار و ۳۴۸ نفر از خدمات صدور گواهینامه استفاده کردند که ۴۵ هزار و ۷۶۹ مورد از این تعداد مربوط به تعویض گواهینامه بوده است.
 
وی اظهار داشت: ۹ هزار و ۱۱۶ دستگاه موتورسیکلت سال قبل در این استان شماره گذاری شده است در عین حال ۱۲ هزار و ۲۶۲ دستگاه خودرو نیز شماره جدید دریافت کردند.
 
رییس پلیس راهور همدان بیان کرد: به ۵۵ هزار و ۸۷۹ دستگاه خودرو در بحث نقل و انتقال خدمات ارائه شده است و پنج هزار و ۲۶۰ خودروی فرسوده از رده خارج و اسقاط شدند.
 
وی گفت: ۳۲ درصد رانندگان مقصر در سوانح رانندگی دارای مدرک تحصیلی دیپلم، ۲۵ درصد ابتدایی، ۲۴ درصد سیکل تا دیپلم و ۱۰ درصد لیسانس و بالاتر می باشند که این آمار گویای آن است که میزان تحصیلات رانندگان در کاهش سوانح موثر است. /ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.