میزبانی از ۲ شهید گمنام در دارالشهدای تهران

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۳۸:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیریت شهری، فرهنگی و مذهبی منطقه ۱۷، ویژه برنامه فرهنگی- مذهبی را برای میزبانی از ۲ شهید گمنام دفاع مقدس اجرا می کنند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   با تلاش مدیریت فرهنگی – هنری منطقه و صدور مجوز میزبانی  منطقه ۱۷ از ۲ شهید گمنام که به تازگی پیکر شریفشان در منطقه عملیاتی دارخوین تفحص شده است، دارالشهدای تهران در ایام ماه رمضان مجموعه برنامه معنوی در فرهنگسرای بهاران خواهد داشت.
شهردار منطقه ۱۷ در این باره گفت: «تا کنون برنامه های مختلفی برای گرامیداشت و برپایی یادواره شهدا در منطقه ۱۷ برگزار شده است. همچنین شهروندان این منطقه با تقدیم بیش از ۴ هزار شهید در دوران دفاع مقدس به اسلام و آرمان های انقلاب به خوبی ثابت کرده اند که با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا هستند. اما با توجه به اینکه بیش از ۲ دهه از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران می گذرد، میزبانی از شهدا می تواند بهترین فرصت برای احیای ارزش های شهدا باشد.» بهروز محمدزاده با اشاره به اینکه ۲ جلسه هم اندیشی برای برپایی بهتر این مراسم معنوی تشکیل شده است، افزود: «مسئول ناحیه بسیج حبیب بن مظاهر، ستاد کنگره گرامیداشت ۴ هزار شهید منطقه، ائمه جماعات شاخص و مدیریت شهری منطقه در این هم اندیشی نظرات متفاوتی درباره مکان برپایی معراج موقت شهدا داشتند که بالاخره فرهنگسرای بهاران برای حضور مخاطبان خاص و عام انتخاب شد. همچنین این برنامه به مدت ۱۷ شب از ساعت ۱۲ شب آغاز می شود تا نمازگزاران  و شهروندان منطقه بتوانند پس از حضور در مساجد خود را به محل برپایی این برنامه برسانند. بهره بردن از حضور مداحان شاخص مانند مرتضی طاهری و قرائت دعای ابوحمزه ثمالی در جوار پیکر شهدا هر شب فراهم است.»
شهردار منطقه با اشاره به یکی از ابعاد ویژه این برنامه گفت: «این برنامه از معنویت فوق العاده ای برخوردار و برای شهروندان سازنده است. همچنین منطقه ۱۷ تنها منطقه ای است که با پیشنهاد برپایی معراج موقت برای مهمان لاله گون خود، افتخار دارد از یکی از ارزشمند  و قدیمی ترین ضریح های امامزادگان شهر تهران بهره مند شود. ضریح معراج شهدای منطقه ۱۷  در واقع ضریح مطهر امامزاده سیداسماعیل(ع) است که بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و به تازگی تعویض شده است. مطلع شدن شهروندان از این مسئله بدون شک فضای معنوی برنامه را دوچندان خواهد کرد.»

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۳۸۲۸۰۰۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.