میقاتی: ثبات در منطقه بدون بهار فلسطین برقرار نمی‌شود

نخست‌وزیر لبنان طی سخنرانی خود در شصت‌و‌هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر این که بدون «بهار فلسطین» ثبات در منطقه برقرار نمی‌شود، اظهار کرد که لبنان سیاست عدم مداخله را در امور نظامی و امنیتی سوریه در پیش گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سوریه نیوز، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر لبنان در شصت‌و‌هفتمین نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: پیامدهای امنیتی بحران سوریه صلح داخلی و ثبات در خاورمیانه را به ویژه در لبنان مورد تهدید قرار داده است و جامعه بین‌الملل به همین دلیل باید تلاش‌های بیشتری برای دستیابی به راه‌حل سیاسی به منظور توقف خشونت‌ها در سوریه انجام دهد.

نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد که کشورش سیاست عدم مداخله را در امور سیاسی و امنیتی سوریه در پیش گرفته است.

پیش‌تر، دولت لبنان بارها اعلام کرده بود که در قبال وقایع سوریه سیاست عدم مداخله را در پیش می‌گیرد اما این سیاست به معنای عدم ارائه کمک‌‌های انسانی به سوریه نیست.

میقاتی در ادامه گفت: عدم مداخله به معنای شانه خالی کردن از بار مسئولیت‌ها نیست چرا که ما در امور انسانی‌ این سیاست را در پیش نگرفتیم و از آغاز بحران در سوریه تا به امروز کمک‌های بشردوستانه را به آوارگان سوری در لبنان ارائه دادیم تا از میزان فشارهای آن‌ها بکاهیم.

میقاتی بر احترام و پایبندی لبنان به قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرده و خواهان اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی برای عقب‌نشینی از «الغجر» و «مزارع شبعا» شد.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر لبنان اظهار کرد که کشورش با هتک حرمت ادیان و مقدسات مخالف است و بر لزوم گفت‌وگوی تمدن‌‌ها و احترام به ادیان تاکید دارد.

وی همچنین با تاکید بر این که «بدون بهار فلسطینی هیچ ثباتی در منطقه شکل نمی‌گیرد»، خواهان به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین شد تا به این وسیله به ظلمی که در طول تاریخ در حق مردم فلسطین اعمال شده است، پایان داده شود.

نخست‌وزیر لبنان همچنین خواهان تجدیدنظر در ساختار شورای امنیت و اختیارات آن شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.