میوه‌ای استثنایی برای پوست در فصل زمستان

اسفند ۱۴۰۲

فصل سرما می‌تواند تأثیرات نامطلوبی برروی پوست بگذارد، اما با کمی صرف وقت و حوصله برای رسیدگی به پوست بدن می‌توان با اثرات نامطلوب تغییرات آب و هوا بر روی پوست مبارزه کرد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در فصول سرد سال خشکی پوست یکی از اتفاقات شایع است، اما تنها خشکی پوست صورت و دست‌ها رخ نمی‌دهد بلکه تمام پوست بدن دچار خشکی می‌شود. 

گفتنی است، یکی از مناطقی که اغلب بانوان در مراقبت‌های پوستی به آن توجه نمی‌کنند، پوست ناحیه گردن است که خشکی آن ناحیه می‌تواند منجر به پیری و چروک زودرس پوست گردن شود، که اغلب سبب ایجاد منظره ناخوشایند برای بانوان میانسال است.

علاوه بر مصرف کرم‌ها و اسپری‌های مرطوب کننده برای رفع خشکی پوست پژوهشگران مصرف مایعات بویژه آب‌میوه نارگیل به میزان متناسب را توصیه می‌کنند زیرا به طور کلی میوه نارگیل سبب آب‌رسانی فراوان به بدن می‌شود.  

استفاده از صابون‌های قلیایی در فصل زمستان توصیه ‌نمی‌شود زیرا پوست را زبر و خشک می‌کند در اینصورت اشخاص می‌توانند از فوم‌ها و صابون‌های ملایم مخصوص شستشوی پوست صورت استفاده نمایند. 

مصرف ضد‌آفتاب نیز برای جلوگیری از نفوذ “اشعه ‌‌UVA خورشید” که به‌طور قوی‌تری جذب پوست می‌شود از جمله دیگر راه‌های مراقبت از پوست صورت است. 

در فصل زمستان مشکل ترک‌خوردگی پاشنه پا نیز اغلب پیش می‌آید که با استفاده از کرم‌های ضد ترک‌خوردگی و استمرار در مصرف آنها در کنار پوشیدن جوراب‌های نخی و نه نایلونی به آسانی قابل رفع شدن است. 

انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.