میوه‌های تابستانی فراوانی پارسال را ندارند

رییس اتحادیه باغداران:
میوه‌های تابستانی فراوانی پارسال را ندارند

۱۲:۳۵ (دوشنبه ۲۹ خرداد )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

رییس اتحادیه باغداران ازعرضه گسترده زردآلو در اواخر ماه جاری خبر داد و گفت: به دلیل اینکه سال گذشته میوه‌های تابستانه زیادی از بین رفت و به دلیل نداشتن بازار حیف و میل شد، امسال این محصولات فراوانی سال گذشته را ندارند.

مجتبی شادلو  اظهار کرد: وضعیت باغات کشور در سال جاری بسیار عالی بوده و محصولات پاییزه و همچنین پسته، نخیلات و سیب تولید فوق العاده‌ای خواهند داشت.

وی با اشاره به نامناسب بودن بازار محصولات تابستانه در سال گذشته اظهار کرد: در مدت مشابه سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد از محصولات تابستانه از درختان چیده نشد و حتی هزینه تولید برای باغداران تامین نشد که این امر ضربه سنگین به باغات میوه‌های تابستانه وارد کرد.

شادلو افزود: تاثیرات نامناسب بودن بازار سال گذشته در محصولات تابستانه را امسال شاهد خواهیم بود.

رییس اتحادیه باغداران تصریح کرد: شرایط تولید محصولات تابستانه در سال جاری مناسب است اما ممکن این است محصولات فراوانی سال گذشته را نداشته باشند که البته باغداران از این امر راضی هستند چرا که سال گذشته محصولات زیادی به خاطر نبود بازار و واردات از روی درخت جمع‌آوری نشد و میوه‌های تابستانه زیادی حیف و میل شد.

به گفته وی در حال حاضر گوجه سبز در سبد میوه مردم عرضه می‌شود و زردآلو نیز عرضه آن آغاز شده که از اواخر خرداد ماه فراوان خواهد شد. همچنین هلو فصل نوبرانه داشته و تیر ماه از نظر کیفیت، تنوع و میزان فراوان می‌شود.

شادلو با بیان این‌که قیمت همه نهاده‌های تولید برای باغداران نسبت به سال گذشته دو برابر شده است، گفت: قیمت محصولات تابستانه برای تولیدکننده و مصرف‌کننده متعادل است و نباید انتظار داشت که با توجه به افزایش هزینه‌های تولید وتورم قیمت میوه مطابق سال‌های گذشته باشد و بدون تغییر فروخته شود.

رییس اتحادیه باغداران اظهار کرد: بازار، تعیین‌کننده قیمت انواع میوه و سبزیجات است و هزینه تمام شده و دیگر مدل‌های اقتصادی در آن تاثیری ندارد.

عضو مجمع ملی خبرگان کشاورزی خاطرنشان کرد: ‌تگرگی که حدود یک ماه پیش در حاشیه جنوب غربی استان تهران و شهریار بارید کیفیت محصولات باغی در این مناطق را کاهش داد و خسارات آن به گونه‌ای نبوده که کلا محصولات و میوه‌های این مناطق را از بین برود.

.

.

.

.

ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.