میوه‌های وارداتی همچنان روی دکه‌ها می‌درخشند


میوه‌های وارداتی همچنان روی دکه‌ها می‌درخشند

۱۳:۴۸ (سه شنبه ۱۹ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از تداوم واردات برخی میوه ها به کشور گفت: متاسفانه به رغم ورود میوه های نوبرانه و تولید داخل به بازار باز هم شاهد واردات میوه و به ویژه نارنگی پاکستانی هستیم.

محمد علی بزرگواری اظهار داشت: نمایندگان مجلس در همه حال مخالفت خود را با واردات میوه به کشور اعلام کرده و در این رابطه تذکرهای جدی داده اند اما متاسفانه در مقاطع مختلف زمانی شاهد واردات میوه های خارجی به کشور هستیم.

نماینده مردم کهکیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سرمایه های کشور به واردات میوه های بی کیفیت خارجی اختصاص یافته است، افزود: در شرایطی که میوه های نوبرانه تولید داخل به بازار مصرف آمده و قیمت آن نیز رو به کاهش است همچنان میوه های وارداتی مانند نارنگی و پرتقال در میوه فروشی ها جولان می دهند که اغلب نیز بی کیفیت و فاقد طعم و مزه مطلوبی هستند.

وی با تاکید بر این که در فصول بهار و تابستان میوه های تولید داخل بسیار متنوع است، گفت: با توجه به تنوعی که در میوه های داخلی وجود دارد واردات میوه های خارجی در فصول بهار و تابستان ظلم آشکار به کشاورزان زحمتکش و بخش کشاورزی است.

بزرگواری با بیان این که دولت توجهی به مخالفت مجلس با واردات محصولات کشاورزی ندارد، اظهار داشت: تاکنون چندین بار موضوع واردات میوه در کمیسیون کشاورزی مطرح و بررسی شده و مصوبات مجلس نیز حاکی از مخالفت نمایندگان با این موضوع است اما متأسفانه دولت توجه لازم را به این موضوع ندارد.

این نماینده مجلس هشتم تاکید کرد: انتظار ما این بود که به دنبال تشکیل وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکل واردات میوه حل شود اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد واردات میوه هایی به کشور هستیم که تا کنون نام آنها را نیز نشنیده ایم.

وی با بیان اینکه طبق ماده ۱۶ قانون افزایش بهره وری در بخش کشاورزی مسئولیت واردات میوه با وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: مطابق این قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت نباید در امر واردات میوه دخالت کند اما این قانون نیز به مرحله اجرا در نیامده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه واردات بی رویه میوه کشاورزان را ناامید و دلسرد کرده است، اظهار داشت: امیدواریم با اجرای کامل قانون افزایش بهره وری توسط دولت و توجه بیشتر مسئولان به تولید داخلی شاهد کاهش واردات میوه به کشور باشیم./


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.