میگرن و خطر وقوع بیماری‌های قلبی عروقی

۳۰م دیماه ،

میگرن می‌تواند عاملی برای وقوع حمله قلبی و لخته شدن خون در زنان باشد.

به گزارش گروه علمی،پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از نشریه آکادمی نورولوژی آمریکا گروهی از محققان در مطالعه سلامت زنان شامل بررسی ۲۷۸۶۰ زن که ۱۴۳۵ نفر از آنها مبتلا به میگرن‌آور بودند طی یک دوره ۱۵ ساله ۱۰۳۰ نفر از آنها رابا حمله قلبی، سکته مغزی و یا مرگ ناشی از رویدادهای قلبی عروقی شناسایی کردند که این ملاحظات از ارتباط مستقیم میگرن‌ و خطر وقوع این بیماری‌ها خبر می‌دهد.

براساس این گزارش محققان با تحقیقات بیشتر افزودند: بعد از فشارخون بالا، میگرن آورا مهمترین عامل کمک رساننده به وقوع حمله قلبی و سکته مغزی در گروه مورد مطالعه شناخته شده است چرا که اثرات منفی حاصل از آن پیش از دیابت، سیگار کشیدن، چاقی و داشتن سابقه خانوادگی برای ابتلا به این بیماری‌ها قرار گرفته است.

از طرفی نتایج دیگر این مطالعه درست است که به اشخاص مبتلا به میگرن اخطار می‌دهد که در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌ها قرار دارند اما این پدیده به این معنی نیست که تمام اشخاص مبتلا به میگرون آورا حتماً حمله قلبی و یا سکته مغزی را تجربه خواهند کرد.

به گفته محققان اشخاص مبتلا به میگرن می‌توانند احتمال وقوع این خطرات را در خود با تعدیل عوامل دیگر مانند عدم مصرف دخانیات، نگه داشتن فشارخون پایین‌تر، کاهش وزن و انجام ورزش کاهش دهند./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.