می‌توانیم مثل آقایان باشیم

جام جم آنلاین: تیم ملی فوتسال بانوان ایران آذر ماه امسال اتفاق بزرگی را تجربه خواهد کرد؛ اتفاقی به نام حضور در جام جهانی کوچک پرتغال. بانوان فوتسالیست ایرانی طی سال‌های اخیر در مسابقات مختلفی در سطح آسیا شرکت کرده‌اند؛ مسابقاتی همانند غرب آسیا یا رقابت‌های داخل سالن آسیا، اما حضور در رقابت‌هایی همانند جام جهانی کوچک پرتغال برای اولین بار است که اتفاق می‌افتد و ممکن است باعث شود فوتسال بانوان ایران وارد مرحله جدیدی از حیات خود شود.​

شهرزاد مظفر، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان که آذر ماه بزرگ‌ترین رویداد زندگی ورزشی‌اش را تجربه خواهد کرد ماموریتی بسیار دشوار برای آماده کردن تیم جهت حضور در جام جهانی کوچک پرتغال به عهده دارد.

او نسبت به موفقیت این تیم در جام جهانی کوچک پرتغال خوشبین است و امید دارد این رقابت‌ها دروازه ورود ایران به جام جهانی فوتسال زنان باشد.

گفت‌وگوی «جام‌جم» با شهرزاد مظفر را می‌خوانید.

حضور تیم ملی فوتسال بانوان در جام جهانی فوتسال ​ قطعی شده است یا این‌که باید بازهم منتظر نهایی شدن این اتفاق بمانید؟

حضور تیم در این رقابت‌ها قطعی شده و این مسابقه‌ها از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه برگزار می‌شود و ما هم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم.

چند تیم در این رقابت‌ها حضور دارند؟

۱۰ تیم. برزیل، اسپانیا، پرتغال، روسیه، اکراین، ونزوئلا، کاستاریکا، ژاپن، مالزی و ایران تیم‌های شرکت‌کننده در جام جهانی فوتسال کوچک پرتغال هستند.

با چه تیم‌هایی همگروه هستید؟

گروه‌بندی این رقابت‌ها هنوز مشخص نشده است. تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها از قوی‌ترین تیم‌های دنیا هستند و فرقی ندارد با کدام یک از آنها همگروه شویم.

حضور در این مسابقه‌ها چه تبعاتی برای فوتسال بانوان خواهد داشت؟

جام جهانی کوچک در پرتغال، دومین دوره خود را پشت سر می‌گذارد و چکیده‌ای از بهترین‌های فوتسال زنان دنیا محسوب می‌شود که در واقع راهی برای شناساندن تیم‌ها به فیفاست تا براساس این شناخت، تیم‌های شرکت کننده در جام جهانی فوتسال بانوان معرفی شوند. بنابراین حضور در پرتغال بسیار به نفع ما تمام خواهد شد. ایران جزو تیم‌های پیشگام دنیا محسوب می‌شود که البته با وجود این شرایط ، بازی کردن مقابل تیم‌های مطرح و قدرتمند دنیا در جام جهانی کوچک یک افتخار بزرگ به شمار رفته و تجربه جدیدی برای ما خواهد بود. ما می‌خواهیم نمایشی خوب در این رقابت‌ها داشته باشیم و همان طور که تیم ملی فوتسال مردان ایران در رقابت‌های جهانی می‌درخشد ما هم می‌خواهیم در سطح جهانی بدرخشیم.

برای حضور در جام جهانی کوچک پرتغال تا امروز چند مرحله اردو پشت سر گذاشته‌اید؟

تیم ملی فوتسال زنان تقریبا یک سال است ​ در اردوهای منظم و متناوب به سر می‌برد. کار اصلی ما از مرداد ماه شروع شد و سومین و آخرین اردوی ما از اواخر مهر ماه آغاز می‌شود.

در این مدت بازی تدارکاتی هم برگزار می‌کنید؟

دو مسابقه تدارکاتی با تیم ملی فوتسال روسیه خواهیم داشت که هر دو مسابقه در تهران برگزار می‌شود.

سال گذشته هم با همین تیم دو دیدار تدارکاتی داشتید. حضور مجدد روسیه در تهران به این دلیل است که خودتان تمایل دارید با این تیم بازی کنید یا این‌که این تیم راحت‌تر از سایر تیم‌های اروپایی راضی می‌شود به تهران بیاید؟

مظفر: ​در حال حاضر غیر از بازی با روسیه برنامه دیگری مد نظر ما نیست و برنامه‌ای هم برای اردوی تدارکاتی نداریم. شخصا خیلی دوست دارم پیش از اعزام به پرتغال چند مسابقه تدارکاتی دیگر داشته باشیم​

روسیه حریف تدارکاتی بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود و خودمان تمایل زیادی داریم باز هم با این تیم مسابقه تدارکاتی داشته باشیم، اما دلیل دیگری که قصد داریم مقابل این تیم بازی تدارکاتی انجام بدهیم این است که روس‌ها راحت‌تر و بهتر به ایران می‌آیند و در واقع هر دو دلیل در بازی کردن ما مقابل این تیم دخیل است.

غیر از بازی مقابل روسیه، برنامه دیگری برای انجام مسابقه تدارکاتی با تیم‌های خارجی یا حتی برگزاری اردوی برون مرزی ندارید؟

خیر، در حال حاضر غیر از بازی با روسیه برنامه دیگری مد نظر ما نیست و برنامه‌ای هم برای اردوی تدارکاتی نداریم. شخصا خیلی دوست دارم پیش از اعزام به پرتغال چند مسابقه تدارکاتی دیگر داشته باشیم و امیدوارم این شرایط مهیا شود.

چند بازیکن در اردو هستند؟

۱۶ بازیکن که البته از این تعداد ۱۲ تا ۱۴ بازیکن را می‌توانیم به پرتغال ببریم.

ترکیب تیم ملی فوتسال بانوان همان ترکیب سال گذشته است یا این‌که بازیکنان جدیدی به این تیم اضافه شده‌اند؟

ضمن استفاده از نفرات قبلی، بازیکنان جوان و جدیدی را هم به تیم اضافه کرده‌ایم. معدل سنی تیم ما پایین است و حتی می‌توانم بگویم میانگین سنی این تیم مطابق با میانگین سنی تیم امید است.

کسب چه نتایجی را در جام جهانی کوچک پرتغال برای تیم ایران پیش‌بینی می‌کنید؟

نمی‌دانم. تیم‌های قدرتمندی در این رقابت‌ها حضور دارند و من فقط امیدوارم با حضور در این رقابت‌ها بتوانیم نظر مساعد فیفا را نسبت به حضور در جام جهانی فوتسال بانوان جلب کنیم.

هیلدا حسینی‌خواه ‌- ‌جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.