می‌خواهیم برابر ازبکستان نتیجه خوبی بگیریم

۲۳خردادماه،

تیم ملی فوتبال قطر در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی سه شنبه هفته آینده در تاشکند به مصاف ازبکستان می رود.

به گزارش ایسنا ، این دیدار هر چند برای قطر تشریفاتی است اما برای ازبک ها و تیم ملی فوتبال ایران از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

فهد ثانی سرمربی تیم ملی فوتبال قطر از انگیزه زیادی تیمش برای نتیجه گرفتن در این دیدار خبر داد: باید تاکید کنم که می خواهیم در این دیدار به نتیجه خوبی دست یابیم. دیدار برابر ازبکستان از چند جهت برای ما مهم است که مهمترین آن جبران ناکامی خود در صعود به جام جهانی است.

او افزود: ازبکستان به سه امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارد. آنها برای پیروزی و زدن گل های زیاد به میدان می آیند. تیم حریف با تمام نفرات حمله خواهد کرد و این سبب می شود تا کار ما راحت شود چرا که فضا در اختیار بازیکنان ما قرار داده می شود و می توانیم به گل برسیم. اگر بازیکنان همکاری خوبی داشته باشند و احساس ناکامی نکنند بازی زیبا و خوبی را به نمایش خواهیم گذاشت.خوشبختانه بازیکنان در دیدار دوستانه برابر کره شمالی احساس ناکامی و سرافکندگی ناشی از عدم صعود به جام جهانی را به فراموشی سپردند و با نظم و برنامه بازی کردند. این چیزی است که در دیدار برابر ازبکستان هم از آنها انتظار داریم به ویژه اینکه ما در این دیدار هیچگونه فشاری را تحمل نمی کنیم و این کار ما را راحت می کند.

ثانی ادامه داد: تیم ملی فوتبال قطر به درمان روانی احتیاج ندارد. درست است که ما با یک گل برابر ایران تن به شکست دادیم و از صعود به برزیل بازماندیم اما بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و امار بازی حرف مرا تایید می کند. ما بهتر از حریف به دروازه نزدیک می شدیم و مالکیت توپ بیشتری هم داشتیم اما آنچه سبب تغییر نتیجه بازی شد تجربه حریف بود.بازی برای هر دو تیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود و سه امتیاز همه برای ما و همه برای آنها بسیار مهم بود همین مسئله سبب شد تا تمرکز بازیکنان پایین آید.باید اعتراف کنم که بازیکنان ایران به خوبی بازی را اداره کردند و از تجربه خود بهره بردند با این حال من از عملکرد تیم خود راضی هستم.

سرمربی تیم ملی فوتبال قطر که جانشین آتوری برزیلی در این تیم شد، افزود: من به تنهایی مسئول ناکامی قطر در راهیابی به جام جهانی نیستم بلکه همه ما مقصر هستیم. اگر مرا مقصر این ناکامی می دانید حرفی ندارم و آن را قبول می کنم. ازبکستان هم در ابتدا نتایج خوبی به دست نیاورد و در آستانه خداحافظی زود هنگام از این رقابت ها قرار گرفت اما با کسب چند پیروزی امیدهای خود را برای صعود زنده کرد. ما همه می توانستیم الان در شرایط بهتری باشم و حداقل به پلی آف صعود کنیم. متاسفانه در خانه نتایج خوبی کسب نمی کنیم و باید برای این مشکل راه حلی پیدا کنیم. این اصلا پذیرفتنی نیست که در برابر هواداران خودی متحمل شکست شویم.هیچ توجیهی برای شکست های خانگی ندارم. پیروزی برابر تیم ها یک شبه به دست نمی آید بلکه نیازمند صبر و تلاش است.

قطر در برابر ازبکستان چند بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارد. فهد ثانی گفت: بله چند بازیکن باتجربه خود از جمله قاسم برهان، سباستیان سوریا و بلال را در اختیار نداریم با این حال اطمینان داریم که بازیکنان جایگرین می توانند جای خالی آنها را پر کنند.آنها به خوبی از وظیفه خود آگاه می باشند. احمد سفیان دروازبان دوم ما بازیهای درخشانی را در لیگ به نمایش گذاشت و به او اطمینان کامل داریم. می خواهیم قبل تلخ خود را به فراموشی بسپاریم و تیمی خوب و قوی را بسازیم.تیم ملی فوتبال قطر روند رو به رشدی داشته است و در مسیر درستی گام بر می دارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.