“مُرسی” در رابطه با آمریکا مبارک‌تر از “حسنی مبارک” عمل کرد/عربستان به دنبال همفکری برای خود در منطقه است

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عربستان از وضعیت کنونی مصر خوشحال است چراکه عربستان هیچ تجربه‌ای از انتخابات ندارد و به دنبال همفکری برای خود در منطقه است تا نظام موروثی همانند کشور خود را در دیگر کشورها نیز شاهد باشد.

“احمد بخشایشی” نماینده مردم اردستان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به تحولات اخیر در مصر گفت: تحولات مصر نشانگر این است که عده‌ای در مصر با ایجاد دو‌دستگی بین موافقان و مخالفان مرسی در صدد می باشند به نوعی دیکتاتوری و مستبدین را روی کار بیاورند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: عربستان از  وضعیت کنونی مصر خوشحال است چراکه عربستان هیچ تجربه‌ای از انتخابات ندارد و به دنبال همفکری برای خود در منطقه است تا نظام موروثی همانند کشور خود را در دیگر کشورها نیز شاهد باشد.

بخشایشی ادامه داد: ارتش و نظامیان در کشور مصر کودتا کردند اما این کودتا کشتار بسیاری نداشت و مودبانه بود اما اگر اخوانی‌ها دست از مخالفت خود بر‌ندارند ارتش نهایتا خسته خواهد شد.

نماینده مردم اردستان تصریح کرد: بزرگترین اشتباه مرسی این بود که نتوانست بر مشکلات اقتصادی کشورش فائق آید، همچنین در حرکت انقلابی در رابطه با آمریکا حتی مبارک‌تر از “حسنی مبارک”  عمل کرد.

بخشایشی گفت: گفت: جهت‌گیری اخوان‌ها به سمت تکفیری ها و نشان‌ندادن حرکت‌های انقلابی جدی بخصوص در رابطه با رژیم صهیونیستی از دیگر اشتباهات مرسی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرسی در پست‌های دولتی می‌توانست به جای پیرمرد‌های اخوان‌المسلمین از نیروهای جوان و سایر گروه‌ها نیز استفاده کند که در این صورت شاید شاهد این وضعیت در مصر نبودیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.