مکارم شیرازی خطاب iبه حکام عرب: iبه جای لشکرکشی iبه سوریه از مسلمانان میانمار دفاع نمایید

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1388_9_Legal_27.jpg

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با انتقاد شدید از حکام غرب، عرب و سازمان ملل iبه سبب سکوت در قبال حوادث میانمار گفت: iبه جای این همه خرجی که در سوریه نمودند و البته iبه جایی هم نخواهند رسید، iبه فکر مردم میانمار باشند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه قم، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیون در مسجد اعظم قم برگزار شد، سالروز میلاد امام هادی (ع) و عید سعید غدیر را تبریک گفت و افزود: امیدواریم در سایه عنایات اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بتوانیم وظایف سنگینی را که در این عصر و وقت در برابر اسلام و مسلمانان داریم، iبه iبهترین شکل ممکن جامه عمل بپوشانیم.

وی با اشاره iبه روایتی از امام هادی (ع)، صبر در برابر مصائب و بلایا را حاوی اجر و فضیلت بسیار دانست و اظهار نمود: چه بخواهیم و چه نخواهیم دنیا آمیخته با دشواری‌ها و مصائب است و مهم این است که در برابر این دشواری‌ها تحمل داشته باشیم و صبر پیشه کنیم.

مکارم شیرازی در ادامه با محکوم نمودن کشتار مردم میانمار از سوی بودائیان متعصب، گفت: این اتفاق تبدیل iبه مصیبت عجیبی برای مسلمانان شده است. یک جمعیت بودایی متعصب و نادان iبه جان مسلمانان افتاده‌اند و خانه‌های آنها را خراب می‌کنند و آنان را می‌کشند.

این مرجع تقلید سکوت جامعه اسلامی و بین‌المللی در برابر کشتار مسلمانان میانمار را محکوم نمود و با طرح این سوال که چرا جهان اسلام و سازمان همکاری‌های اسلامی جلسه فوق‌العاده تشکیل نمی‌دهند؟ خاطرنشان نمود: چرا اتحادیه عرب برای رسیدگی iبه این وضعیت کاری نمی‌کند؟ اینها فقط بلدند iبه سوریه لشکرکشی نمایند و با تجهیز تروریست‌ها مردم این کشور را بکشند.

وی افزود: iبه جای این همه خرجی که در سوریه نمودند و البته iبه جایی هم نخواهند رسید iبه فکر مردم میانمار باشند.

مکارم شیرازی با بیان اینکه بودایی‌های متعصب از وهابیون آدمکشی را یاد گرفته‌اند، تصریح نمود: جامعه جهانی چرا در قبال این مساله خاموش و ساکت است؟ اگر یک نفر از خودشان جراحتی ببیند،‌ آیا صدایی از آنها بلند نمی‌شود؟

وی خواستار اقدام سازمان ملل و اعزام نمایندگی iبه میانمار شد و اضافه نمود: باید اشخاصی را بفرستند و اگر این کار صورت گیرد قطعا از تعرض و کشتار مسلمانان دست خواهند کشید.

این مرجع تقلید همچنین iبه تحولات سوریه اشاره نمود و یادآور شد: بعضی کشورهای اسلامی از جمله قطر، ‌عربستان و ترکیه دست در دست اسرائیل و آمریکا گذاشته و دارند سوریه را ویران می‌کنند و می‌خواهند بر مردم حکومت نمایند و البته انتظار دارند مردم هم آنها را بپذیرند.

وی خطاب iبه دولتمردان این کشورها گفت: بیاید صلح و ثبات در منطقه و سوریه ایجاد نمایید و خواسته مردم را معیار و ملاک قرار دهید و iبه فکر مسلمانان میانمار باشید.

وی افزود: امیدواریم خداوند عقل،‌ ایمان و هوش و ذکاوتی بدهد و iبه جای اینکه iبه جان هم بیفتیم iبه فکر مسلمانان جهان باشیم تا iبه برکت اعیاد اسلامی و عید غدیر دست دشمنان از همه ممالک اسلامی کوتاه شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.