مکبث مجال ایده پردازی به کارگردان می‌دهد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

کارگردان ˝بی‌چاره مکبث˝ معتقد است، نمایشنامه مکبث مجال ایده‌پردازی را به کارگردان می‌دهد. شخصیت‌پردازی، کشمکش‌های داخل نمایشنامه و فضای رمز آلود آن امکانات بسیاری برای خلاقیت به گروه اجرایی می‌دهد و بستری سرشار از ایده در مقابل آنها می‌گستراند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نمایش”بی‌چاره مکبث” برگرفته از مکبث شکسپر و به کارگردانی پیام عزیزی در تماشاخانه ایرانشهر به روی است. عزیزی دربارهٔ این نمایش به هنرآنلاین گفت: “بی‌چاره مکبث” را از ۴سال پیش تولید کرده بودم که در ابتدا در بخش‌هایی از کار عروسک دست‌کشی داشتیم که در جشنواره عروسکی سال۸۸ شرکت کردیم پس از آن در سال ۸۹ با تغییراتی در بخش مدرسان جشنواره تئاتر دانشجویی اجرا داشتیم و همچنین در دو جشنواره تئاتر در استامبول و آنکارا هم به روی صحنه رفتیم. نکته قابل توجه برایم این بود که در ترکیه استقبال از کار ما بسیار بیشتر از ایران بود. بهتر با کار ما ارتباط برقرار کردند و نگاه صادقانه‌تری نسبت به اجرا داشتند اما در ایران بسیار مورد توجه قرار نگرفتیم.

او در ادامه افزود: در جشنواره سی و یکم تئاتر فجر در بخش مهمان شرکت کردیم که تا آن زمان عروسک‌ها حذف شده بود و از بازیگر استفاده کردیم؛ چرا که بازیگر کار را زنده‌تر نشان می‌داد. ۱۹ اجرای عمومی در تئاتر شهر داشتیم و حالا هم در ایرانشهر به روی صحنه هستیم.

این کارگردان دربارهٔ شیوه اجرایی اثرش گفت: تکنیک تازهی در اجرا داریم که با پارچه است یعنی همه اتفاقات نمایش زیر این پارچه صورت می‌گیرد و شخصیت‌ها در محیطی بسته زیر آن نمایش را اجرا می‌کنند و در اینجا پارچه نشانه‌ای از محیط و زندگی اشخاص نمایشنامه است.

عزیزی در پاسخ به این سئوال که چرا برای چندمین بار به روی نمایشنامه “مکبث” کار کرده است گفت: بعد از این هم بارها به روی مکبث کار خواهم کرد چون مکبث مجال ایده‌پردازی را به کارگردان می‌دهد. شخصیت‌پردازی ، کشمکش‌های داخل نمایشنامه و فضای رمز آلود آن امکانات بسیاری برای خلاقیت به کارگردان و گروه اجرایی می‌دهد و بستری سرشار از ایده در مقابل آنها می‌گستراند.

لازم به یادآوری است، پیام عزیزی، مژگان معقولی، مهرداد خانی، میترا عزیزی، پدرام شیوا، رامین منصوری، شایان پور ملا، پدرام شیوا، نرگس عزیزی، مهدی نوروزیان، دانیال بیات، هومن ستاری، سید محمدحسین موسوی، آرمان صلحی و فرشته احمدپور بازیگران “بی‌چاره مکبث” می باشند.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.