مکیدن مداوم انگشتان در کودکی سبب رویش نامناسب دندان‌های دائمی می‌شود

۱۰م اسفند ،
ممتاز نیوز: یک متخصص دندانپزشکی کودکان گفت: باید با کنترل عادت مکیدن مداوم انگشتان در کودکان از رویش نامناسب و جابجایی دندانها جلوگیری کرد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از ایسنا، دکتر آیدا مهدی پور با بیان اینکه مکیدن انگشت در بیشتر موارد از اولین سال زندگی آغاز می گردد، گفت: اکثر کودکان تا سن سه تا چهار سالگی این عادت را خود به خود ترک می کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این عادت نامناسب مدت زمان مهمترین نقش را در حرکت دندان ها ایفا می کند، افزود: تحقیقات نشان می دهد وارد شدن نیرو به مدت چهار تا شش ساعت در روز سبب حرکت نابه‌جای دندان ها می گردد.

وی افزود: به ازای هر سال از آغاز عادت مکیدن انگشت در کودکان، شیوع اختلالات اکلوژنی بعد از دو سالگی دو برابر می‌شود.

مهدی پور با اشاره به اینکه اغلب اوقات در سنین سه تا چهار سالگی در کودکانی که انگشت شست خود را می مکند جابجایی خفیف دندان های شیری دیده می گردد، گفت: در صورت توقف این عادت در این مرحله، دندان ها بسیار زود به وضعیت عادی بر می گردند.

وی تاکید کرد: اگر عادت مکیدن بعد از رویش دندان های دائمی ادامه یابد، ممکن است برای برطرف کردن وضعیت موجود نیاز به درمان ارتدنسی باشد.

این متخصص دندانپزشکی کودکان خاطرنشان کرد: تا زمانی که عادت مکیدن انگشت در کودکان ترک نشده است هیچ سبب برای آغاز درمان ارتدنسی وجود ندارد.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.