مک‌آفی: یک ویروس در جستجوی اسرار نظامی کره جنوبی است

۱۲ تیرماه ۱۳،

شرکت امنیت سایبر مک‌آفی می‌گوید هکرهایی که اوایل سال ۲۰۲۲ به کامپیوترهای دولتی کره جنوبی حمله کردند به دنبال اسرار نظامی ارتش این کشور می باشند.
به گزارش بی‌بی‌سی، مطالعه‌ای که توسط لابراتوار شرکت مک آفی انتشار یافته نشان می‌دهد هکرها با انتشار یافتن ویروس‌های مخصوصی به دنبال اطلاعاتی در ارتش کره جنوبی می باشند که دارای محتوایی با کلماتی نظیر "سلاح"، "ارتش آمریکا" و "سری و محرمانه" است.
 
مک‌آفی می‌گوید اشخاصی که پشت حملات سایبری ماه مارچ ۲۰۲۲ بر علیه تلویزیون‌ها و رسانه‌های کره جنوبی بودند از سال ۲۰۰۹ در حال سرقت اطلاعات محرمانه کره جنوبی می باشند.
 
این کار از طریق یک نرم‌افزار مخرب انجام می‌شود که با شناسایی بعضی کلمات خاص و ردیابی کامپیوترهایی که آن‌ها را ذخیره می‌کنند آغاز به جمع‌آوری، سرقت و ارسال این اطلاعات به یک سرور خارجی می‌کند.
 
بعضی از کلماتی که مک‌آفی می‌گوید این ویروس به آن‌ها حساس است عبارتند از: "تاکتیکی"، "سرهنگ"، "لژستیک"، "عملیات Key Resolve" که نام یکی از رزمایش‌های مشترک ارتش آمریکا و ارتش کره جنوبی است.
 
این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی با اعلام این که کامپیوترهای حاوی اسرار نظامی این کشور به هیچ شبکه عمومی متصل نیستند این گزارش را رد کرد. اما سخنگویی از وزارت دفاع آمریکا بدون تأیید یا رد محتوای این گزارش گفته که این وزارتخانه قصد بررسی آن را دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.