مک‌لارن ۳۷۵ دستگاه پی‌۱ می سازد

۰۹م اسفند ،

مک‌لارن ۳۷۵ دستگاه پی‌۱ می سازد

Bookmark and Share

مک‌لارن اعلام کرد از مدل پی۱، سوپرکار تازه خود تنها ۳۷۵ دستگاه می‌سازد. خودروساز انگلیسی همچنین اعلام کرد قیمت هر دستگاه ۸۶۶ هزار پوند (یک میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) خواهد بود و این خودرو را در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد. 

نزدیک‌ترین رقیب پی‌۱ سوپرکار فراری است که قرار است جایگزین مدل انزو شود. فراری جزییات بسیاری دربارهٔ این خودرو منتشر نکرده اما از قول منابعی از داخل فراری نقل شده قیمت این خودرو هم حدود یک میلیون و سیصد هزار دلار خواهد بود و ۴۹۹ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. 

بعد از مدل‌های ۱۲‌سی و ۱۲‌سی اسپایدر، پی‌۱ سومین مدل مک‌لارن خواهد بود. این خودرو بعد از مدل اف‌۱ که در سال ۱۹۹۳ ساخته شد، اولین سوپرکار مک‌لارن است. پی‌۱ یک موتور هشت سیلندر ۳.۸ لیتری و یک موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۹۰۳ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. 

مک‌لارن ۳۷۵ دستگاه پی‌۱ می سازد

حداکثر سرعت پی‌۱ به صورت الکترونیکی به ۳۰۵ کیلومتر در ساعت محدود شده است و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن کمتر از ۳ ثانیه است. مک‌لارن می‌گوید سرعت پی‌۱ در کمتر از هفت ثانیه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در ۱۷ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر در ثانیه می‌رسد. این خودرو همچنین می‌تواند تا بیست کیلومتر  و با متوسط سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت تنها با نیروی ذخیره شده در باتری‌هایش حرکت کند.

استفاده از قوای محرکه هیبرید تولید آلایندگی ماشین را به شدت کاهش داده است. پی‌۱ به طور متوسط ۲۰۰ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر تولید می‌کند. این رقم در مقایسه با خودروهای سواری بالا است اما از خودروهایی در کلاس خود نظیر بوگاتی ویرون (۵۵۹ گرم در هر کلیومتر) و آستون مارتین ونکوییش (۳۳۵ گرم در هر کیلومتر) بسیار کمتر است.  

مک‌لارن می‌گوید هدفش ساخت ماشینی برای شکستن رکورد سرعت نیست، بلکه قصدش ساخت خودرویی بوده که در پیست عالی باشد و همزمان آنقدر راحت باشد که بتوان با آن هر روز در شهر رانندگی کرد. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | مک‌لارن | پی‌۱ | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۲/۲۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.