مک‌لارن P1 هم آمد+ تصاویر

مک‌لارن P1 هم آمد+ تصاویر

مک‌لارن P1 هم آمد+ تصاویر

ممتازنیوز: این محصول جدید کارخانه خودروسازی مک‌لارن، P1 نام دارد و در قالب نمونه‌ای مفهومی در نمایشگاه اتومبیل پاریس به نمایش درخواهد آمد تا زمانی‌که در سال ۲۰۲۴ به تولید برسد.

نمای کلی P1 یادآور مدل MP4-12C است اما جزئیات آن پیچیده‌تر است، قسمت جلوی این سوپراسپرت کوتاه است و چهره خشمگین آن در تلفیق با دفیوزری بزرگ هماهنگی خوبی دارد.
نمای جانبی یادآور پاگانی‌زوندا است و خط شخصیت این خودرو چنان مواج طراحی شده است که حس حرکت را، حتی در حالت توقف کامل القا می‌کند و درب خودرو شکلی آینده نگرانه دارد به این صورت که یک بخش نسبتا باریک هم‌رنگ بدنه در میان دو بخش تقریبا قرینه متشکل از شیشه جانبی و قسمت تیره‌رنگ پایین درب قرار گرفته است.
هم‌چنین نمای عقب خودرو به واسطه خروجی اگزوز بزرگی که در بالا نصب شده و یک دفیوزر بسیار بزرگ، آمادگی خود را برای مسابقه اعلام می‌کند.
پیشرانه و سیستم تعلیق P1 :
در ساخت این خودرو که اصطلاحا مگامک هم نامیده می‌شود از فیبر کربن استفاده زیادی شده است که این قطعات ضمن استقامت بالا دارای وزن اندکی نیز هستند و سیستم تعلیق آن از نوع Pushrod و مشابه نمونه‌ای است که برای نخستین بار در لامبورگینی اونتادور دیده شد. کنترل هیدرولیکی ضد چرخش، جذب کننده ضربات و سیستم پیشرفته کنترل کشش همگی بخش‌هایی از ملزومات هندلینگ P1 هستند.
ظاهرا فعلا مک‌لارن برنامه پیشرانه جدید هشت سیلندر ۵ لیتری را کنار گذاشته است چراکه مک‌لارن P1 از همان پیشرانه تووین توربوشارژر ۳٫۸ لیتری هشت سیلندر مورد استفاده در MP4-12C بهره برده است.
به نشوتهممتازنیوز، البته سازنده یک منبع تولید قوای محرکه دیگر در کنار پیشرانه مذکور قرار داده است که KERS یا سیستم بازیابی انرژی جنبشی نام دارد و مجموع نیروی تولیدی در این خودرو را به بیش از ۸۰۰ اسب بخار می‌رساند (۹۶۳ اسب بخار) و این میزان قدرت به معنای تولد دوباره مک‌لارن F1 خاطره‌انگیز است و شتاب صفر تا صد کیلومتردرساعت P1 تنها ۲٫۸ ثانیه است و در عرض ۵٫۵ ثانیه سرعت خود را به بیش از ۱۶۰ کیلومتربرساعت می‌رساند.
به بیان دقیق‌تر این خودرو به طرز شگفت آوری می‌تواند در ۲۰ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت برسد.
انتظار می‌رود طی ۱۲ ماه آینده این خودرو به مرحله تولید برسد و احتمالا کارخانه مک‌لارن برنامه تولید ۵۰۰ دستگاه از مدل P1 را داشته باشد و هنوز هیچ‌گونه تخمینی از قیمت این خودرو در دست نیست اما مطمئنا در نمایشگاه پاریس شاهد اطلاعات و تصاویر بیشتری از این خودرو خواهیم بود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.