میانمار خشونت نیروهای امنیتی خود در درگیری های اخیر را رد کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از رانگون، در حالی که سازمان ملل متحد نگرانی خود را از خشونت های اخیر علیه جامعه مسلمانان میانمار اعلام کرد، دولت این کشور سوء استفاده نیروهای امنیتی از درگیری ها و توسل آنها به خشونت را رد کرد.

‘یو ونا مائونگ لوین’ وزیر امورخارجه میانمار در نشست خبری مشترک با ‘توماس اوجا کینتانا’ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در بحران این کشور گفت: به شما اطمینان می دهم که دولت میانمار بیشترین تلاش و خویشتنداری را برای پایان دادن به درگیری ها و خشونت ها علیه جامعه مسلمانان به کار بسته است.

وزیر امور خارجه میانمار گفت: دولت نهایت خویشتن داری را برای بازگرداندن نظم و قانون به مکان هایی خاص در استان راخین از خود نشان داد.

مائونگ لوین اتهام برخی گروهها به دولت در باره بدرفتاری و توسل به خشونت در منطقه راخین را تکذیب کرد و گفت: حوادث ناگواری در چند شهرک استان راخین که خشونت های مذهبی در آنها در جریان بود رخ داد که اکنون اوضاع آرام است.

وزیر امورخارجه میانمار تاکید کرد، کشورش تلاش برخی گروهها را برای سیاسی و بین المللی کردن اوضاع به عنوان یک موضوع مذهبی رد می کند.

مائنگ لوین خطاب به قربانیان خشونت های اخیر اعم از بودایی ها و مسلمانان هشدار داد دولت عاملان بی قانونی و هرج و مرج را تحت تعقیب کیفری قرار خواهد داد.

در خشونت های اخیر علیه مسلمانان در استان ‘راخین’ میانمار تاکنون بیش از ۶۵۰ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۱۴۰۰ نفر نیز ناپدید شده اند.

بیش از ۸۰ هزار نفر نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و اکنون در شرایطی سخت و نامناسب و بدون غذا و دارو به سر می برند.

دولت میانمار حق شهروندی مسلمانان روهینگیا را که چندین نسل است در این کشور زندگی می کنند به رسمیت نمی شناسند و آنان را مهاجران غیرقانونی می داند.

مترجمام**۹۰۴۱**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۳۹۴۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.