میانگین ارزش هر خودروی وارداتی ۲۲ هزار دلار/ ۱۹ هزار خودرو وارد شد

در نیمه اول امسال ۱۹ هزار و ۳۸۰ دستگاه خودروی سواری به ارزش بیش از ۴۲۹ میلیون دلار وارد کشور شد.

 واردات خودرو سواری در نیمه اول امسال در حالی به ۱۹ هزار و ۳۸۰ دستگاه به ارزش بیش از ۴۲۹ میلیون دلار رسید که این تعداد نسبت به مدت مشابه در سال ۹۰ (۱۶ هزار و ۵۶۳ دستگاه به ارزش بیش از ۳۶۹ دلار) از لحاظ ارزشی بیش از ۲۱ درصد و از حیث تعداد ۱۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.
از ۱۹ هزار و ۳۸۰ دستگاه خودروی سواری واردشده به کشور در نیمه اول امسال، ۹ هزار و ۴۴۷ دستگاه به ارزش بیش از ۲۴۶ میلیون دلار از مبدا امارات متحده عربی، ۷ هزار و ۱۶۹ دستگاه به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون دلار از مبدا جمهوری کره، ۷۱۰ دستگاه به ارزش بیش از ۱۴ میلیون دلار از مبدا کویت و ۲ هزار و ۵۴ دستگاه به ارزش بیش از ۴۷ میلیون دلار از مبدا سایر کشورها بوده است.
در همین حال، میانگین قیمت هر خودروی سواری در شش ماهه اول امسال بیش از ۲۲٫۱ هزار دلار ( نزدیک به ۳٫۹۱ برابر هر خودروی سواری صادراتی) بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۳٫۴۶ درصدی مواجه شده است.
اکثر خودروهای سواری که وارد ایران می‌شوند، چون پورشه و بنز خودروهای لوکس هستند و قیمت‌های بعضا چند صد میلیون تومانی دارند. برهمین اساس، وقتی میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی ۲۲٫۱ هزار دلار می‌شود، در واقع می‌تواند دو اتفاق افتاده باشد؛ نخست اینکه اکثر این خودروها با ارز دولتی ۱۲۲۶ تومان وارد کشور شده‌‍اند و دیگر اینکه احتمال کم اظهاری خودروی سواری در گمرک وجود دارد.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.