میانگین سن ناوگان مسافربری قطار به ۲۹ سال رسید/ورود ۳۰۰۰ناوگان مسافربری به “حمل و نقل ریلی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر راه و شهرسازی به باشگاه خبرنگاران خبرداد:

آخوندی گفت: میانگین سن ناوگان مسافربری قطار ۲۹ سال است و ناوگان حمل و نقل ریلی نیازمند ورود سه هزار ناوگان مسافربری است.

 عباس آخوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پروژه‌های ریلی و راه آهن در اولویت‌های این دولت است، گفت در طی سفر با قطار به قزوین با واقعیت‌های عینی مواجه و به کیفیت قطار‌ها پی‌بردم.

وی در ادامه افزود: سن ناوگان مسافربری قطار در کشور ۲۹ سال است و در بعضی قطار‌ها سن آن‌ها به ۶۴ سال می‌رسد. 

آخوندی در ادامه اظهار داشت: بسیاری از قطارهای ما در کشور فرسوده و کیفیت آن‌ها بسیار پایین است. 

وزیر راه و شهر‌سازی با اشاره به اینکه راه آهن نیازمند ورود ۳ هزار واگن به مسافربری است، گفت: اضافه شدن این میزان واگن نیازمند حجم سرمایه‌گذاری بسیار بالا است. 

آخوندی در ادامه تصریح کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها پیشنهاد من به دولت استفاده از ناوگان مسافربری و باری قطار به سبب پایین بودن مصرف انرژی آن‌ها است. 

وی در ادامه اظهار داشت: هدف اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بهبود مصرف انرژی است که با سرمایه گذاری در بخش حمل و نقل ریلی میزان مصرف سوخت کاهش می‌یابد. 

وزیر راه و شهرسازی در ادامه توضیح داد: میزان مصرف سوخت قطار نسبت به حمل و نقل جاده‌ای یک هفتم است و ایمنی قطار نسبت به جاده ۵۰ برابر بهتر است. 

آخوندی در ادامه خاطرنشان کرد: حمل و نقل ریلی هم از جهت سوخت و ایمنی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای بسیار بالا است و در جهت حفظ محیط زیست بسیار موثر است. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.