میترا شعبانیان: تنها مشکل فعلی والیبال بانوان کم‌تجربگی است

۲۰خردادماه،

میترا شعبانیان از برگزاری یک مسابقه با کشور آذربایجان در اواخر تیرماه امسال خبر داد و گفت: با این کشور در حال رایزنی هستیم و تلاش می‌کنیم با یکی از تیم‌های این کشور بازی دوستانه‌ای برگزار کنیم.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری یک مسابقه‌ی دوستانه با آذربایجان در تابستان امسال خاطرنشان کرد: این مسابقات جهت آمادگی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شوند. با توجه به این‌که آذربایجان از نظر والیبال کشوری قدرتمند است برگزاری مسابقه با یکی از تیم‌ها باشگاهی یا رده‌ی نوجوانان این کشور نیز می‌تواند برای بانوان والیبالیست مفید باشد.

وی ادامه داد: این مسابقات دوستانه از ۲۸ تیرماه تا اوایل مرداد برگزار می‌شود که البته تیم ملی کشور آذربایجان در آن تاریخ حضور ندارد و تیم ملی ایران به مصاف یکی دیگر از تیم‌های این کشور خواهد رفت. ما تلاش می‌کنیم این بازی‌ها حتما انجام شود و ممکن است یکی از تیم‌های این کشور را برای بازی به ایران دعوت کنیم. علاوه بر آن با ترکیه نیز رایزنی کردیم که با توجه به شلوغی‌های اخیر در این کشور تا به حال جوابی دریافت نکرده‌ایم.

شعبانیان هم‌چنین در مورد سایر برنامه‌های تیم ملی توضیح داد: غیر از اردوهای آمادگی داخل کشوری و مسابقه با یکی از تیم‌های آذربایجان فعلا برنامه دیگری نداریم ولی با توجه به این‌که در سال قبل برنامه‌های جوان‌گرایی در تیم ملی انجام شده است و بازیکنان وضعیت جسمانی مناسبی دارند. تنها مشکل فعلی والیبال بانوان کم‌تجربگی است. به همین سبب تلاش می‌کنیم در چند تورنمنت و یا مسابقات تقویم ورزشی AVC شرکت کنیم تا آمادگی این بازیکنان افزایش پیدا کند.

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با ابراز رضایت از اردوهای غیرمتمرکز تیم ملی تصریح کرد: این اردوها با نظارت کامل برگزار شد، اردوهای تهران به طور مستقیم زیر نظر خودم برگزار شد و با سایر شهرها نیز مدام در ارتباط بودم و برنامه‌ها را با آنها هماهنگ می‌کردم. دعوت‌شدگان به این اردوها روزی سه ساعت تمرین داشتند و در کنار تمرین در امتحانات خود نیز شرکت می‌کردند.

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که در این اردوها ۲۲ نفر از بازیکنان والیبال دعوت شده بودند اظهار کرد: این اشخاص بعد از دو روز از اتمام اردو برای انجام تست بدنسازی به مرکز آکادمی المپیک فرستاده خواهند شد و به همین سبب همگی تلاش کرده‌اند در این اردوها آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند تا به اردوهای متمرکز راه پیدا کنند.

شعبانیان با تاکید بر این‌که اردوهای متمرکز طی دو هفته ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: طی این اردو چند نفر از بازیکنان حاضر در اردو برای شرکت در مسابقات امیدها اردو را ترک خواهند کرد و به همین سبب اردوی متمرکز کمی طولانی‌تر خواهد شد. از ۲۲ نفر دعوت شدگان به اردوی تیم ملی تنها معصومه انگوتی به سبب آسیب‌دیدگی با یکی دیگر از بازیکنان قدیمی تیم ملی جایگزین خواهد شد.

وی هم‌چنین دربارهٔ وضعیت تیم‌های باشگاهی والیبال بانوان تصریح کرد: برنامه‌ای برای برگزاری مسابقه داخلی میان تیم ملی و تیم‌های باشگاهی نداریم؛ زیرا تیم‌های باشگاهی وضعیت مشخصی ندارند. بعضی باشگاه‌ها تعطیل شده‌اند و چند باشگاه دیگر نیز به تازگی آغاز به کار کرده‌اند و فعلا هیچ باشگاهی برای انجام مسابقه با تیم ملی اعلام آمادگی نکرده است. در این میان تیم گیتی‌پسند که یکی از تیم‌های خوب کشور است نیز منحل شد که سبب ناراحتی و تاسف است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.