میت رامنی نامزد جمهوریخواهان در جستجوی انتخاب معاون خود

به گزارش ایرنا ، مارکو روبیو سناتور جمهوریخواه ایالت فلوریدا از شانس بیشتری برخوردار است تا به عنوان معاون میت رامنی انتخاب شود.

روبیو در میان آمریکایی های اسپانیایی تبار از محبوبیت زیادی برخوردار است به همین دلیل انتخاب او می تواند باعث افزایش محبوبیت و آرا میت رامنی در میان این قشر شود.

در زمان حاضر جمعیت آمریکایی های اسپانیایی تبار حدود ۲۵ میلیون نفر یا هفت درصد از جمعیت آمریکا است.

این سناتور علاوه بر آرای اسپانیایی تبارها، می تواند آرای میت رامنی در ایالت مهم و سرنوشت ساز فلوریدا را هم تضمین کند.

در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۰ جورج بوش پسر توانست با رای شبهه ناک ایالت فلوریدا، ال گور دمکرات را شکست دهد و به صندلی ریاست کاخ سفید برسید.

‘میچل دانیل’ فرماندار جمهوری خواه ایالت ایندیانا یکی دیگر از نامزدهای احتمالی است که این شانس را دارد توسط میت رامنی به عنوان معاون اولش انتخاب شود.

کلی آیوت سناتورایالت نیوهیون دیگرنامزد احتمالی پست معاون ریاست جمهوری در صورت انتخاب میت رامنی به عنوان رییس جمهور آمریکا است.

او برای نشان دادن علاقه خود به این سمت گفته است’ مناظره با جو بایدن معاون اوباما میتواند لذت بخش باشد.’

اخرین نامزد احتمالی تیم پاولی است که اخیرا در تصاویر تلویزیونی در کنار میت رامنی دیده می شود، هر چند تحلیل گران شانس کمتری برای او قائل هستند.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر سال جاری برگزار می شود و باراک اوباما به عنوان نامزد دمکرات ها و میت رامنی به عنوان نامزد جمهوریخواهان با هم رقابت سخت و فشرده ای خواهند داشت.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۵۹۳۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.