میت رامنی و تکرار اشتباهات سیاسی

به گزارش ایرنا انتشار یک نوار ویدئویی که در ان میت رامنی می گوید ˈ مقام های فلسطینی علاقه ای به صلح با اسرائیل ندارندˈ به درد سری جدیدی برای او تبدیل شده و موجی از انتقادات را در رسانه های امریکا به راه انداخته است.

گفته می شود رامنی این سخنان را در یک محفل دوستانه برای جمع اوری کمک های مالی عنوان کرده و این ویدئو توسط یک دوربین مخفی ضبط شده است.

رامنی در این سخنرانی خطاب به حاضران می گوید: ˈ فکر می کنم فلسطینی ها خواهان نابودی اسرائیل هستندˈ.

رامنی در ادامه دورنمای استقلال فلسطین را کم رنگ دانسته و می افزاید: ˈ مسیر صلح خاورمیانه تقریبا غیرقابل اجراست.ˈ

این سخنان بلافاصله با واکنش شدید از سوی امریکائی های عرب تبار، محافل سیاسی واشنگتن و حزب جمهوریخواه روبروشد تا جائی که میت رامنی ناگزیر به توضیح درباره اظهارات جنجالی خود شد.

رامنی صبح روز سه شنبه گفت هنوز به گفته های خود اعتقاد دارد اما بعدا در یک عقب نشینی سیاسی اعلام کرد که در بیان انها ظرافت به خرج نداده است.

مجله مادر جونز سخنان رامنی را برای نخستین بار در سایت خود مطرح و اعلام کرد این سخنان روز ۱۷ ماه می در یک جمع دوستانه در بوکا راتون فلوریدا بیان شده است.

به گزارش مجله مادر جونز در این نشست خصوصی ۵۰ هزار دلار برای کمک به فعالیت های انتخاباتی رامنی جمع اوری شده است.

ناظران انتخاباتی در امریکا می گویند مساله اشتباهات سیاسی رامنی برای ستاد تبلیغاتی وی و مقام های حزب جمهوری خواه به معضلی تبدیل شده است.

رامنی در نخستین سفر خارجی خود پس از نامزدی به انگلیس ، فلسطین اشغالی و لهستان سفر کرد و اما حاصل این سفر بجای کمک به تبلیغات سیاست خارجی به وسیله ای برای استهزاء وی تبدیل شد.

برای مثال رامنی در لندن و در شرایطی که در دهکده المپیک میهمان شهرداری لندن بود از عملکرد مسئولان برای اماده سازی دهکده المپیک انتقاد کرد که با واکنش شدید انها روبرو شد.

سایر بخش های سفرخارجی وی نیز با اشتباهات سیاسی از این دست همراه بود تا جایی که خود و سران حزب جمهوری خواه ناگزیر از بیان توضیحاتی شدند.

حال باید دید افشای این سخنان که به همراه ان نکات جالبی نیز در رابطه با ارای مالیات دهندگان امریکائی بیان کرده چه واکنشی در مردم ایجاد مرده و سرانجام در نتایج انتخابات چه تاثیری خواهد گذاشت.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ششم نوامبر سالجاری برگزار می شود تا پنجاه و هفتمین رییس جمهور تاریخ این کشور انتخاب شود.

اروپام ۱۹۰۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.