میرتاج‌الدینی:بازدید رییس‌جمهور از دانشگاه الازهر مصر اقدامی بزرگ و تأثیر گذار بود

۱۹اردیبهشت،

12-716.jpg

حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی با اشاره به این‌که دو کشور مصر و ایران دارای ظرفیت بزرگی در جهان اسلام می باشند، گفت: سفر دکتر احمدی‌نژاد به مصر نقطه عطفی در روابط دو ملت است و آثار و برکات فراوانی در سطح جهانی دارد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی پیش از ظهر امروز (پنج‌شنبه) در نشست تخصصی بررسی راهکارهای وحدت و همگرایی جهان اسلام، با اشاره حضور رییس‌جمهور در مصر و دانشگاه الازهر، اظهارداشت: بازدید رییس‌جمهور از دانشگاه الازهر و گفت‌وگو با اساتید و دانشجویان این دانشگاه بزرگ اسلامی، اقدامی بزرگ و هوشمندانه و تأثیر گذار بود که بازتاب گسترده‌ای در سطح بین‌المللی داشت.

وی افزود: دانشگاه الازهر، در کنار قم و نجف، پتانسیل عظیمی است که در ارتقاء جایگاه و تأثیرگذاری جهان اسلام در مسایل منطقه‌ای و جهانی مؤثر باشد، البته دشمنان با آگاهی از این موضوع، با توسل به روش‌های گوناگون نمی‌خواهند این امر اتفاق بیفتد.

میرتاج‌الدینی خاطر نشان کرد: یکی از تاثیرات حضور رییس‌جمهور در دانشگاه الازهر، همین نشست تخصصی بررسی راهکارهای وحدت همگرایی جهان اسلام است.

مسئول امور روحانیت رییس جمهور با بیان این‌که دشمنان با آگاهی از ظرفیت‌های بزرگ و تأثیرگذار ایران و مصر، اجازه نداده‌اند دو کشور و دو ملت در کنار یکدیگر قرار بگیرند، خاطر نشان کرد: زمانی که مصر پرچمدار مبارزه با رژیم صهیونیستی بود، در ایران شاه طاغوت و دوست رژیم صهیونیستی روی کار بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز این شرایط کاملاً برعکس شد، اما امروز و بخصوص پس از سفر دکتر احمدی‌نژاد به مصر فرصت تاریخی و مهمی ایجاد شده که در کشور ارتباطات و همکاری‌های خود را در موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی بویژه در خصوص مسایل جهان اسلام با هم گسترش دهند.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و اتحاد مسلمین را هدف عظیم و مقدس همه عالمان برجسته و مصلحان بیداردل و دلسوزان امت اسلام دانست و تصریح کرد: در میان مسلمانان، در طول تاریخ فردی یافت نمی‌شود که دل در گرو عزت و عظمت اسلام و مسلمین نداشته باشد، اما تلاش و کوشش راستین و همگانی در راستای وحدت مسلمین صورت نگرفته و فقط در ذهن و فکر، اتحاد، همدلی و همگرایی مسلمانان را آرزو می‌کنند.

مسئول امور روحانیت رییس جمهور خاطر نشان کرد: هر کس در فکر تشتت و ایجاد اختلاف و نزاع بین مسملانان بوده و در راه تفرقه و تنازع بین مسلمین گام بردارد، بی‌شک یا در جهل خود غوطه‌ور بوده و از روی جهل و نادانی به دام شیطان افتاده و یا فردی مزدور و مأمور از سوی دشمنان قسم خورده اسلام و مستکبران و ظالمان و طواغیت می‌باشد که به خون اسلام تشنه‌اند و در صدد نابودی اسلام بوده و به شکست اسلام و هزیمت مسلمین کمر همت بسته‌اند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به این‌که کسانی که همیشه به دنبال خاموش کردند نور پرفروغ اسلام بودند، هرگز مکر و توطئه آنان به جایی نرسیده است، گفت: نور حقیقت اسلام از پس ابرهای جهل و ظلم و بیدادگری خارج آمده و ظلمت‌کده حیات انسان‌ها را روشن نموده است.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی تصریح کرد: در طول تاریخ مصلحان سترگ، عالمان بصیر و دوراندیش شیعه و سنی، چون سیدجمال‌الدین اسدآبادی، محمد عبده، شیخ شرف‌الدین و شیخ سلیم بشری و آیت‌الله بروجردی و شیخ شلتوت و بالاخره در عصر ما منادی بزرگ وحدت، بیدارگر اقالیم قبله، حضرت امام خمینی(ره) و خلف شایسته وی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، همواره پرچمدار حرکت وحدت‌آفرین و مقابله با توطئه‌های مستکبران و طواغیت بوده‌اند.

میرتاج‌الدینی با بیان این‌که دشمنان اسلام، همواره از راه دامن زدن به اختلاف‌ها، انحطاط‌، عقب‌ماندگی‌، شکست‌ و مصیبت‌هایی را برای مسلمانان پیش آورده‌اند، اظهار داشت: وظیفه هر مسلمان آگاه و متعهدی این است که برای جلوگیری از اختلاف‌ها و عقب‌ماندگی‌ها بکوشد.

مسئول امور روحانیت رییس جمهور با اشاره به این‌که بعضی از نظرات متفکرین مذهبی که اتحاد تسنن و تشیع به معنی ادغام این‌ دو و یا به معنی کنار گذاشتن یکی از آنها نیست، گفت: مراد اصلی وحدت بین مذهب تسنن و تشیع و پیروان این دو مذهب است و این کاری عملی و لازم و وظیفه بس بزرگ و خطیری است.

معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی با بیان بخشی از سخنان عالم و متفکر اسلامی شهید مطهری دربارهٔ وحدت اسلامی گفت: بدیهی است که منظور علمای روشنفکر اسلامی از وحدت اسلامی، حصر مذاهب به یک مذهب و یا اخذ مشترکات مذاهب و طرد مفترقات آنها – که نه معقول و منطقی است و نه مطلوب و عملی – نیست منظور این دانشمندان، متشکل شدن مسلمین در یک صف، در برابر دشمنان مشترکشان است.

میرتاج‌الدینی به قسمتی از سخنان شرف‌الدین را که یکی از منادیان بزرگ اتحاد اسلامی است، اشاره کرد، که می‌گوید «فرقتهما السیاسه فلتجمعهما السیاسه» شیعه و سنی را از روز اول سیاست و اهداف سیاسی از هم دور کرد و اکنون باید سیاست و مصالح سیاسی اسلام و مسلمین آنان را کنار هم گرد آورد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.