میرخانی اعلام کرد: صنعت خودروسازی در CCU

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

میرخانی اعلام کرد:
صنعت خودروسازی در CCU

ممتازنیوز: مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت:تحریم تازه اوباما را می توان مدیریت کرد اما تحریم های دوستان داخلی ما کمر خودروسازی را شکست.

داوود میرخانی رشتی در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن بیان این مطلب افزود: در حالی که صنعت خودرو در اتاق CCU به سر می برد دوستان دلسوز در صدد عمل زیبایی بینی آن می باشند.
وی متذکر شد: تحریم های داخلی در وضعیت صنعت خودرو بسیار تأثیرگذارتر از تحریم های خارجی بوده است.
وی بیان کرد: تحریم هایی که از ۲ سال پیش در داخل کشور اعمال شده صنعت خودروسازی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و عامل اصلی مشکلات این صنعت است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم های خارجی تأثیر چندانی در صنعت خودرو ندارد، تصریح کرد: ۲ سال است که تحریم های داخلی کمر صنعت خودروسازی کشور را شکسته است.
این مقام مسئول همچنین اظهار داشت: فشار سازمان هایی نظیر سازمان حمایت، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان ملی استاندارد، شورای رقابت و پلیس راهور طی ۲ سال اخیر مشکلات بسیاری را برای صنعت خودروسازی کشور ایجاد کرده است.
وی تأکید کرد: قیمت های اعلام شده توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در سال قبل سبب ضرر ۴ هزار میلیاردی خودروسازان شد.
وی عنوان کرد: مسئولین سازمان های یاد شده با دید محدود بخش نگری و بدون توجه به وضعیت اقتصادی کشور قوانین مختلفی را برای صنعت خودرو تعیین کردند که این امر سبب رسیدن صنعت خودروسازی کشور به وضعیت کنونی شد.
وی متذکر شد: قطعه سازان و خودروسازان جهت تولید محصولات عادی خود با مشکلات فراوانی مواجه بودند در حالی که مسئولین یاد شده توقع سرمایه گذاری های سنگین توسط قطعه سازان برای تولید قطعات و مجموعه های تازه جهت ارتقاء استانداردهای بالاتر بودند. در حالی که نه تسهیلات بانکی و نه ارز مورد نیاز قطعه سازان قابل تأمین نبود.
میرخانی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمامی موانع و مشکلاتی که سد راه صنعت خودروسازی کشور قرار دارد خودروسازان و قطعه سازان با تمام توان و تا حد ممکن به فعالیت خود ادامه خواهند داد.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.