میروسلاو کلوزه، ملی پوش برتر تاریخ

50 ملی‌پوش برتر تاریخ (1)

*میروسلاو کلوزه:

ملیت: آلمان
تعداد بازی ملی: ۱۲۴
تعداد گل: ۶۴
افتخارات: نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۰۲ و یورو ۲۰۰۸ و مقام سوم جام جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰

میروسلاو کلوزه دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی آلمان است و بسیار به شکستن رکورد گرد مولر، اسطوره سابق آلمان نزدیک است. او تنها بازیکنی است که در ۳ جام جهانی (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰) ۴ گل یا بیشتر به ثمر رسانده است. همچنین تنها بازیکنی است که در دو جام جهانی پیاپی (۲۰۰۲، ۲۰۰۶) ۵ گل یا بیشتر به ثمر رسانده است.

در ژانویه ۲۰۰۱ و در پی عملکرد بسیار خوب کلوزه در کاریزرسلاتن، سرمربی تیم ملی لهستان تلاش کرد که وی را برای بازی در این تیم ترغیب کند ولی کلازه اعلام کرد که می‌خواهد برای آلمان بازی کند. و در ۲۱ مارس ۲۰۰۱ در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، نخستین بازی خود را برای تیم ملی آلمان در مقابل آلبانی انجام داد و در دقیقه ۷۳ این بازی به میدان آمد و در این بازی اولین گل ملی خود و گل پیروزی‌بخش آلمان را نیز به ثمر رساند. ۴ روز بعد در مقابل یونان در دقیقه ۶۷ به میدان آمد و زدن گل سوم تیم خود باعث پیروزی ۳-۲ آلمان در مقابل یونان شد.

وی در جام جهانی ۲۰۰۲ با ۵ گل زده که همگی از روی ضربه سر به ثمر رسیدند، در کنار ریوالدو دومین گلزن برتر جام شناخته شد. او در این جام اولین بازیکنی شد که ۵ گل در جام جهانی از روی ضربه سر به ثمر رسانده است. او در این جام در مقابل عربستان صعودی هت‌تریک کرد و دو گل دیگر خود را در مقابل ایرلند و کامرون زد.

کلوزه در یورو ۲۰۰۴ به تازگی از مصدومیت رهایی یافته بود و تنها در دو بازی به عنوان بازیکن ذخیره به میدان رفت و نتوانست گلی به ثمر برساند.

کلوزه در جام جهانی ۲۰۰۶ اولین بازیکن آلمان پس از گرد مولر در دهه ۷۰ بود که توانست عنوان آقای گلی جام جهانی را به خود اختصاص دهد. ۵ گل کلوزه در این جام در مقابل کاستاریکا (۲ گل)، در مقابل اکوادور (۲ گل) و در مقابل آرژانتین بود.

کلوزه در تاریخ ۸ سپتامبر ۲۰۰۷ برای اولین بار بازوبند کاپیتانی آلمان را بر تن کرد و در این بازی هر دو گل تیم خود را در پیروزی ۲-۰ در مقابل ولز به ثمر رساند. کلوزه در جام جهانی ۲۰۱۰ و در مقابل آرژانتین صدمین بازی ملی خود را انجام داد تا ششمین بازیکن تاریخ آلمان باشد که به این تعداد بازی رسیده است و در این بازی ۲ گل به ثمر رساند تا با رکورد تعداد گل زده مولر در جام‌های جهانی برابری کند.

تیم ملی آلمان تا کنون با گلزنی کلوزه شکست نخورده است. وی در سال ۲۰۰۶ بهترین بازیکن آلمانی انتخاب شد. در تیم منتخب جام‌های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ انتخاب شد. در جام جهانی ۲۰۰۲ کفش نقره و در جام جهانی ۲۰۰۶ کفش طلای رقابت‌ها را کسب کرد. کلوزه تنها بازیکنی است که در ۵ نیمه نهایی یورو و جام جهانی حضور داشته است و پس از لوتار ماتیوس بیشترین تعداد بازی ملی را برای تیم ملی آلمان انجام داده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.