میرکریمی در پی ممیزی قصر شیرین: از مخاطب عذرخواهی می کنم

کارگردان فیلم «قصرشیرین» که پیش از این هم پخش فیلم‌هایش همچون «خیلی دور، خیلی نزدیک»، «به همین سادگی»، «یک حبه قند» و «دختر» نیز از تلویزیون با ممیزی روبه‌رو شده بود، امروز ۷ فروردین ماه نیز برای نخستین بار فیلم «قصر شیرین»‌اش از تلویزیون پخش شد؛ فیلمی که دچار ممیزی شد و دو قطعه موسیقی آن حذف شد و موسیقی انتخابی گذاشته شد و همچنین یک سکانس آن حذف شد که این روند باعث شد، تماشاگرانی که فیلم را پیش از این در سینما یا شبکه نمایش خانگی دیده‌اند، متعجب شوند.

رضا میرکریمی در گفت‌وگویی کوتاه با ایسنا از این روند گله کرد و ضمن عذرخواهی از مخاطبان درخواست کرد که نسخه اصلی فیلم را در شبکه نمایش خانگی ببینند.

او در پاسخ به این سوال که با توجه به سابقه ای که تلویزیون  در پخش فیلم های قبلی اش داشته است آیا پیش بینی می کرد که “قصر شیرین” هم دچار ممیزی شود، گفت: همان طور که اشاره کردید اولین بار نیست که در تلویزیون این اتفاق برای فیلم های من می افتد و با توجه به این که دیگر از این روند ناامید شدم و به نظرم اعتراض به تلویزیون فایده ندارد، چون شرایط آن روز به روز بدتر می شود، ترجیح می دهم از مردم و تماشاگران فیلم عذرخواهی کنم.

این کارگردان که فیلمش ظهر امروز ۷ فروردین ماه از تلویزیون پخش شد، یادآور شد: پس از پخش فیلم از تلویزیون، عده ای از دوستان و هنرمندانی که فیلم را پیش از این دیده بودند با من تماس گرفتند و متعجب از این اتفاق بودند که من هم توضیح دادم که این موارد عموما بدون جلب رضایت صاحب اثر انجام می شود ولی به جای صدا و سیما از آنها عذرخواهی کردم.

میرکریمی همچنین با اشاره به تغییر دو قطعه از موسیقی فیلم خاطرنشان کرد: کار ناشایستی با موسیقی فیلم شد و دو قطعه از موسیقی فیلم حذف و به جای آن موسیقی که خودشان صلاح می دانستند و موسیقی فیلم دیگری بود روی فیلم «قصر شیرین» گذاشتند و با این کار صحنه های تاثیرگذار فیلم همچون آخر فیلم را از بین بردند و به فیلم آسیب زدند. واقعا از این اتفاق متاسفم و دوباره از علاقه مندان فیلم درخواست می کنم که نسخه صحیح و کامل فیلم را در شبکه نمایش خانگی ببینند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، فیلم قصر شیرین که در آن حامد بهداد به ایفای نقش می پردازد، در سکانسی حامد بهداد به پلیس راهور رشوه می دهد که این سکانس و همچنین چند دیالوگ فیلم در پخش تلویزیونی حذف شدند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.