میزان ابتلا به سرطان در آمریکا کاهش یافت

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : یافته های تازه نشان می دهند، آمار ابتلا به سرطان در ایالات متحده آمریکا، به سبب وضع و اجرای قوانین ضد دخانیات کاهش یافته است.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از سلامانه ؛ بر اساس گزارش مشترک چهار نهاد بهداشتی آمریکا، میزان ابتلا زنان و مردان به سرطان از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰، در مجموع سه و دو دهم درصد کاهش یافته است.

برندا ادواردز، محقق انستیتو ملی سرطان آمریکا گفت:«آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، سینه و پروستات، دو سوم کاهش یافته است.»

دکتر توماس بیر، معاون مدیر موسسه سرطان نایت در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان گفت:«یافته های پژوهشگران نشان می دهد، با استفاده از روش های کاربردی تندرستی اشخاص ارتقاء یافته است.»

گزارش جامعه سرطان آمریکا نشان می دهد، میزان مرگ و میر سرطان ریه در مردان و زنان در سال های ۱۹۹۳ تا ۲۰۱۰ دو و دو درصد کاهش یافته است.

محققان باور دارند، کاهش مصرف دخانیات عامل اصلی کاهش یک چهارمی آمار ابتلا به سرطان ریه شده است.

دکتر بیر گفت:«علاوه بر کاهش میزان دود کردن سیگار، استفاده از روش های نوین برای درمان سرطان ریه نیز شانس زنده ماندن بیماران را افزایش داده است.»

متخصصان موسسه ملی سرطان آمریکا اعلام کردند، میزان مرگ و میر مردان و زنان مبتلا به سرطان های ملانوم، لوزالمعده، کبد و رحم اندکی افزایش یافته است.

یافته های پژوهشگران نشان می دهد، ۱۶ درصد سالمندانی که بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۵ به سرطان مبتلا شده اند با بیماری دیابت نیز دست و پنجه نرم می کردند.

دکتر بیر تصریح کرد:« نتایج بعضی مطالعات نشان داده انسولین نقش بسیاری در گسترش توده های سرطانی دارد.»

او خاطر نشان کرد:«قدرت روحی روانی و تندرستی بیماران تاثیر بسیار بسیاری در مبارزه با سرطان می گذارد. اشخاصی که پیاده روی می کنند، می دونند و غذاهای سالم می خورند کمتر از اشخاص بی تحرک، سیگاری و … به سرطان مبتلا می شوند. »

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.