میزان دسترسی شهروندان کره جنوبی به اینترنت پرسرعت: ۱۰۰ درصد!

نوشته شده توسط h.homaei در تاریخ ۳ مرداد

حامد همایی راد: یکی از مواردی که کشورهای پیشرو در زمینه‌ی فناوری همواره سعی در بهبود آن دارند، افزایش میزان دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت و همچنین افزایش کیفیت دسترسی به خدمات و سرویس‌های اینترنتی است.

سازمان توسعه و همکاری‌های اقتصادی (OECD) در گزارشی اعلام کرده است که کره جنوبی اولین کشوری است که نرخ دسترسی به اینترنت پرسرعت در آن از میزان ۱۰۰ درصد گذشته و از ۸۹٫۶ درصد در سال ۲۰۱۰ به رقم ۱۰۰٫۶ درصد در انتهای سال ۲۰۱۱ رسیده است.

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که دسترسی با نرخ بیش از ۱۰۰ درصد به چه معنی می‌تواند باشد؟! ظاهرا در این گزارش مبنا، میزان دسترسی شهروندان به یکی از مصادیق اینترنت پرسرعت بوده است. در گزارش منتشر شده، در تعریف اینترنت پرسرعت، مواردی همچون نسل سوم و چهارم ارتباطات مخابراتی و اینترنت پرسرعت بی‌سیم (WiFi و WiBro) ذکر شده‌اند و  چون برخی‌ها از بیش از یک پروتکل برای دسترسی به اینترنت پرسرعت استفاده می‌کردند، آمار از صد در صد بالاتر رفته است!

سازمان OECD که متشکل از ۳۴ کشور با اقتصاد مترقی از سرتاسر جهان است، میانگین ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در میان کشورهای عضو را ۵۴٫۳ درصد اعلام کرده است. در این لیست که کشورهایی همچون ایالات متحده امریکا، بریتانیا و آلمان نیز حضور دارند، پس از کره جنوبی، کشورهای سوئد با ۹۸، فنلاند با ۸۷٫۸، ژاپن با ۸۲٫۴ و دانمارک با ۸۱٫۵ درصد در رده‌های دوم تا پنجم ایستاده‌اند.

دسترسی به اینترنت پرسرعت توسط لوازم همراه همچون موبایل و تبلت جزو معیارهای اساسی در تعیین این ارقام بوده است. کره جنوبی حدود ۲۷ میلیون کاربر تلفن همراه هوشمند دارد که بیش از ۵۰ درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند. فناوری LTE در این کشور به سرعت در حال گسترش است و امکان داشتن اتصالی با سرعت ده‌ها مگابیت در ثانیه را بصورت بی‌سیم فراهم می‌کند. در این میان، زیرساخت مناسب فراهم شده در طی سالیان متمادی تائیر بسزایی در رشد خدمات پرسرعت ‌بی‌سیم و روی آوردن جامعه به سرویس‌های اینترنتی داشته است.

منبع: + و +

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. اینترنت پرسرعت آمریکا کند است!
  2. میزان استفاده اروپاییها از اینترنت
  3. تست سرعت دسترسی به اینترنت
  4. بی‌خانمان‌های آمریکایی و اینترنت: دسترسی به اینترنت به مثابه بندی از بندهای حقوق بشر
  5. یک پیرزن سوئدی سریع‌ترین سرعت دسترسی به اینترنت را در دنیا دارد


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.