میزان مرگ زنان باردار در کشور کاهش می یابد

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ‘محمد اسماعیل مطلق’ افزود: میزان مرگ مادران در سال ۵۷ حدود ۲۴۰ نفر در هر یکصدهزار نفر بود که این آمار هم اکنون به ۲۴ نفر در هر یکصد هزار تولد زنده، کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشترین مرگ و میر مادران باردار به علت خونریزی بارداری است، اظهار داشت: بیشترین بیماری هایی که مادران باردار به آنها مبتلا می شوند، فشار خون، دیابت، بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی و اکلامپسی و پره اکلامپسی(مسمومیت بارداری) است.

مدیر کل اداره سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت،تصریح کرد: پس از انقلاب، فعالیت های خوبی برای کاهش مرگ و میر نوزادان و مادران صورت گرفته است.

مطلق ،آموزش و تدوین پروتکل های آموزشی برای دستیاران، پزشکان عمومی و ماماها و افزایش سطح مراقبت از مادران از زمان بارداری تا زایمان و ۴۲ روز پس از زایمان را از مهم ترین مداخلات درمانی برای کاهش مرگ زنان باردار، برشمرد.

وی ادامه داد: در بیمارستان هایی که حداقل چهار پزشک متخصص زنان دارد باید حتما یک پزشک مقیم باشد و بیمارستان هایی که کمتر از چهار متخصص دارد باید اقداماتی انجام دهد که در صورت نیاز به پزشک، مدت زمانی که پزشک به بالین بیمار (زن باردار) می رسد به کمتر از نیم ساعت کاهش یابد.

اجتمام**۹۱۸۵**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۷۸۶۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.