میزان مشارکت مردم در انتخابات تاییدی بر مشروعیت نظام است

۲۳خردادماه،

عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه اصفهان، گفت: میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوی تاییدی بر مشروعیت یک نظام است.

علی اکبر جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با نگاهی گذرا به مشارکت مردمی در بیش از ۳۳ انتخاباتی که تاکنون در ایران برگزار شده است، گفت: مشارکت مردمی ایران در مقایسه با کشورهایی که داعیه دموکراسی دارند، بسیار بیشتر است و در واقع پایین‌ترین سطح مشارکت مردم در انتخابات‌های ایران از بالاترین میزان مشارکت در انتخابات‌ این کشورها بیشتر است.

وی با بیان اینکه مسایل متعددی نشان می‌دهد که میزان مشارکت مردم در انتخابات ۲۴ خردادماه با میزان مشارکت مردمی در سال ۱۳۸۸ تفاوت بسیاری ندارد، ادامه‌ داد: در این چهار سال، دشمنان ما با جنگ نرم که مظاهر آن را در تحریم اقتصادی و ترور دانشمندان بزرگ ایرانی دیده می‌شود، برای انتخابات نقشه کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: به رغم مانع تراشی‌های دشمنان برای جلوگیری از حضور مردم در انتخابات و تمامی فشارهایی که بر مردم این ملت وارد کرده‌اند، امسال انتخابات پرشوری خواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه مقام معظم رهبری، پیروی از قانون را اساس کار تمامی مردم ایران قرار داده است، اظهارکرد: اگر چه گاهی در کشور شاهد بداخلاقی‌هایی هستیم، اما کاندیداها باید بعد از انتخابات با همدلی‌ها و هم‌افزایی‌هایی که در مناظراتشان نشان دادند مسیر را برای تعالی انقلاب اسلامی و تبعیت از نظام، هموار کنند.

وی در خصوص وظایف ریاست جمهوری پس از انتخابات، گفت: رییس جمهور، از فرصت‌ها و توان بالایی برخوردار است، بنابراین باید در درجه اول خدمت به مردم که همان خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را در راس کارهای خود قرار دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.