میزان نمک این مواد غذایی را کم کنید

۱۹فروردین۱۳،

میزان نمک مصرفی در دوغ، فست فود، غذاهای خانگی و نان حتماً باید کنترل شود چراکه افزایش نمک در اینگونه مواد غذایی سبب پرفشاری خون می گردد.

محمدحسین عزیزی، مدیر گروه صنایع غذایی ایران دانشگاه تربیت مدرس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف غذاهای کنسروی بسیار در افزایش فشار خون اثرگذار نیست چراکه مهم مصرف آن در خانواده های ایرانی کم است و هم نمک آن به میزان استاندارد می باشد.

وی با اشاره به اینکه اغلب مردم غذاهای خانگی یا آشپزخانه اداره ها غذا می خورند نه غذاهای کنسروی ادامه داد: مصرف غذاهای کنسروی همچون خورشت قیمت، قورمه سبزی و ماهی ممکن است برای بیماران فشار خون، قلبی و عروقی مضر باشد.

عزیزی با بیان اینکه متأسفانه در خانه ها بر حسب عادت نمک بسیار مصرف می گردد افزود: مادران باید از بچگی به فرزندان خود کم مصرف کردن نمک را آموزش دهند.

مدیر گروه صنایع غذایی ایران دانشگاه تربیت مدرس دوغ را فرآورده ای با نمک قابل توجهی دانست و گفت: باید در دوغ، نان، غذاهای خانگی و فست فودها میزان نمک مصرفی را کنترل کرد چراکه بیشتر مردم از این نوع مواد غذایی استفاده می کنند.

وی با اشاره به تأثیر مصرف میوه جات، سبزیجات در کاهش فشار خون اظهار داشت: استفاده از سبزیجات، میوه جات، غلات سبوس دار، برنج قهوه ای (یا پوست گیری نشده) در پیشگیری از بیماری فشار خون تأثیرگذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کاهش فشار خون باید عادت های غذایی مردم به شکل صحیح انجام شود و استفاده از مواد غذایی مفید و مصرف کم نمک و چربی در بین مردم نهادینه شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.