میزان کلسترول را در رژیم غذایی خود کاهش دهید

۰۲م اسفند ،

اسیدهای چرب اشباع شده مانند گوشت قرمز و کره و مواد غذایی حاوی کلسترول بالا، خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهد.

 به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ سمانه عزیزی،  کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام سجاد(ع) ضمن بیان این مطلب گفت: مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا۳، مانند ماهی و گردو، امگا۶، ویتامین D و ویتامین B12که برای سلامت مغز مفید می باشند، سبب کاهش خطر ابتلا به آلزایمر می شوند.

سمانه عزیزی با اشاره به تاثیر مثبت اسیدفولیک در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، اظهار کرد: سبزیجات برگی شکل و غلات کامل مانند جو، دارای اسیدفولیک بوده و پیشنهاد می گردد در رژیم غذایی اشخاص مورد استفاده قرار گیرند.

تاثیر مثبت سیب در پیشگیری از آلزایمر

وی با بیان اینکه در بیماری آلزایمر تولید رادیکال های آزاد افزایش می یابد، ادامه داد: دریافت آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین E و سلنیوم در منابع غذایی یا تجویز مکمل ها، هم چنین مصرف روغن زیتون، ماهی، مرغ،  مغزها (گردو، بادام)، میوه‌ ها به خصوص سیب و سبزیجات با برگ سبز تیره، می ‌تواند خطر بروز بیماری آلزایمر را کاهش دهد.

این کارشناس ارشد تغذیه، سن، ژنتیک، کمبود ویتامین ۱۲B و فولات، عادات غذایی ناسالم، دیابت، پرفشاری خون، کلسترول بالا، سکته مغزی، چاقی و استرس را در ابتلا به آلزایمر موثر دانست و تصریح کرد: با کنترل وزن، محدودیت مصرف قند و شکر و مصرف متعادل نمک، می توان از خطر ابتلا به این بیماری، در امان بود.

گفتنی است: آلزایمر یک اختلال پیشرونده مغزی است که به تدریج منجر به از دست دادن حافظه می گردد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.