میزبانی ˝الماس و شهر تارا˝ از تیم فوتبال هنرمندان/ ˝کلوچه دارچینی˝ سه اجرایی شد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

چند خبر کوتاه از تئاتر؛

میزبانی ˝الماس و شهر تارا˝ از تیم فوتبال هنرمندان، سه اجرایی شدن نمایش ˝کلوچه دارچینی˝ و آغاز مرحله بازبینی بخش صحنه جشنواره دانشجویی تئاتر سوره از جمله خبرهای دریافتی رسیده هستند.

به گزارش هنرآنلاین؛ نمایش کمدی موزیکال “الماس و شهر تارا” ساخته میثم یوسفی، شب گذشته، دوم اردیبهشت ماه، میزبان اعضای تیم فوتبال هنرمندان شد.

این نمایش که تکنیک‌های مختلف نمایش ایرانی را در هفت صحنه به اجرا درآورده، میزبان هنرمندانی چون خشایار راد، مرتضی کاظمی، فرشید فهیم، محمد مقدم، حمید ثنایی و … از تیم فوتبال هنرمندان شد.

نمایش “الماس و شهر تارا” نوشته حسین تفنگدار است و با کارگردانی میثم یوسفی در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود و بازیگرانی همچون؛ میترا شجاعی، میثم یوسفی، مهدی زمین‌پرداز، محمدرضا مالکی، قاسم طاهراحمدی، نسیم تاجی، نادر حسن دوست و محمود راسخ فر به ایفای نقش های متفاوت این نمایش می‌پردازند.

از جمله ویژگی‌های این نمایش نقش آفرینی بازیگران در چندین نقش متفاوت و جذاب است که هر بیننده ای را شگفت زده می‌کند. موسیقی “الماس و شهر تارا” را یاسر بیات ساخته و همراه با گروه نوازندگان به صورت زنده به اجرای آن می‌پردازد. سینا ییلاق بیگی طراحی صحنه و الهام شعبانی طراحی لباس این نمایش را بر عهده دارند. طراحی حرکت این نمایش را نیز محسن گودرزی انجام داده است.

گفتنی است، نمایش “الماس و شهر تارا” هر روز غیر از شنبه‌ها ساعت ۱۸/۳۰ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

“کلوچه دارچینی” سه اجرایی شد

نمایش “کلوچه دارچینی” به کارگردانی مریم کاظمی با استقبال گسترده خانواده‌ها و مدارس و مهدهای کودک در مرکز تولیدتئاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ، هر روز در سه نوبت اجرا می‌شود.

این نمایش شاد و موزیکال تا روز ۲۰ اردیبهشت ماه در دو اجرای صبح خود میزبان مدارس و مهدهای کودک خواهد بود و بعد از ظهرها نیز در ساعت ۱۸ برای عموم مخاطبان روی صحنه می‌رود.

“کلوچه دارچینی” نوشته دیوید وود که ترجمه آن را سید حسین فدایی حسین انجام داده، ماجرای یک کلوچه دارچینی تازه پخته شده را در یک آشپزخانه به نمایش می گذارد. این کلوچه دارچینی با ساکنان کابینت دوست می‌شود و در ضمن مبارزه با موش، می‌تواند دارویی برای سلامتی کوکوی ساعت پیدا کند.

در این نمایش حسین محب اهری، جواد زیتونی، مریم کاظمی، آنا نمکچیان، سعید عابدی، مهراد زمانی، مریم الهامیان، حسام کلانتری ، حسین صفا، شیما میرمحمدی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، حمید فتوحی و احمد دهقان ایفای نقش می‌کنند.

آغاز مرحله بازبینی بخش صحنه جشنواره دانشجویی تئاتر ”سوره”

مرحله بازبینی بخش صحنه ششمین جشنواره دانشجویی تئاتر “سوره”پنجشنبه، ۴ اردیبهشت ماه، آغاز می‌شود.

بر این اساس، رضا گوران، فارس باقری و مه لقا باقری بعنوان داوران بخش صحنه این جشنواره، ۱۸ اثر پذیرفته شده در این بخش را روز پنجشنبه، ۴ اردیبهشت ماه، از ساعت ۹/۴۵ تا ۱۷ در تالار اکبر رادی و پلاتوی سه دانشگاه سوره داوری می‌کنند.

گفتنی است، ششمین جشنواره دانشجویی تئاتر سوره از روز ۳ تا ۱۲ خردادماه به دبیری رضا نیاپور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین اخبار
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.