میزبانی موزه سلطنتی بلژیک از ۱۵۰ اثر هنری کاندینسکی

۱۹م اسفند ،

بیش از ۱۵۰ اثر از آثار هنری واسیلی کاندینسکی، نقاش شناخته شده روس و از بنیانگذاران هنر آبستره برای دومین بار در موزه سلطنتی هنرهای بلژیک در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، اولین بار نزدیک به صد سال پیش نمایشگاهی از آثار کاندینسکی در بلژیک برگزار شد که به هیچ وجه موفقیت‌آمیز نبود اما کارشناسان معتقدند؛ این‌بار قضیه متفاوت است و مردم همه کارهای وی را دوست خواهند داشت، یا دستکم بیشتر کارهایش را خواهند پسندید.

اوینیا پترووا از مسئولان موزه دولتی روسیه دربارهٔ آثار این هنرمند معتقد است: “نقاشی‌ها هرچه باشند، احساس و عاطفه به همراه دارند و ملاحظه‌کنندگان این امر را درمی‌یابند. او احساسات بسیاری را به تابلوهایش منتقل کرده و شاید این رمز موفقیت وی باشد.”

ایزابل وانهوناکر نیز به عنوان یکی از مسئولان موزه سلطنتی بلزیک در این‌باره می‌گوید: “از آنجایی‌که کاندینسکی بسیار مسافرت می‌کرده و در بسیاری از کشورهای اروپایی سکونت گزیده بود، وضعیتی معلق داشت، درست مثل آنچه ما تعلیق میان فرهنگ سودمحور غربی و پیشروی و آوانگاردیسم فرهنگی روس می‌نامیم. او راهی را به سوی هنر آبستره گشود. او برای مردمان نسل خودش و همچنین برای آیندگان بسیار مهم بود.”

به نوشته یورونیوز، واسیلی کاندینسکی متولد روسیه، دوران کودکی‌اش را در شهر اودسای اوکراین گذراند و سپس در روسیه، آلمان و فرانسه زندگی کرد. کاندینسکی در آثارش اسطوره، واقعیت، احساس و ملاحظه را درهم می‌آمیزد. تابلوهای وی به مدت صد سال چشم‌های بسیاری را به خود خیره کرده

پیش از این نیز با هدف آگاه کردن و نزدیک شدن نگاه بلژیکی‌ها با هنرمندان آوانگارد روس آثاری از هنرمندان هم‌دوره کاندینسکی، همچون میخاییل لارینوو، ناتالیا گونچارووا و کازیمیر ملویچ در موزه سلطنتی هنرهای بلژیک به نمایش درآمده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.