میزبانی ۲۷ پایگاه برای زائران امام رضا(ع)

۱۱م دیماه ،

حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به آمار سال قبل گفت: براساس هماهنگی های انجام شده در سال جاری، ۲۷ پایگاه میزبان زائران در استان می باشند. 
وی با اشاره به خدماتی که در پایگاه ها ارائه می شود، گفت: در پایگاه ها زائران اسکان داده می شوند و خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری دستگاه های ذیربط داده می شود. 
حجت الاسلام گنابادی نژاد افزود: پذیرایی از زائران با اطعام، چای و آب جوش انجام می شود و راهنمایی زائران متناسب با مسیر سفر از جمله اقدامات برنامه ریزی شده برای کاروان های پیاده در پایگاه هاست. 
مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان خاطر نشان کرد: ارائه خدمات فرهنگی در این پایگاه‌ها یکی از اولویت‌ها‌ست و ۲۶ روحانی به ۱۷ بقعه متبرکه، ۵ مسجد، ۳ حسینیه و ۲ ایستگاه بین راهی اعزام می شوند.
وی ادامه داد: اقامه نماز جماعت، مشاوره های دینی و مذهبی، برپایی حلقه های معرفت، قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور و برپایی مراسم عزاداری ویژه دهه آخر صفر از برنامه های فرهنگی و دینی است. 
حجت الاسلام گنابادی نژاد اظهار داشت: یکی از وظایف اداره اوقاف شناسایی نیازهای زائرین و اطلاع رسانی آن ها به مردم است تا همه آحاد بتوانند جهت خدمت به زائرین امام هشتم(ع) پیش روند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد در ادامه سخنان خود اشاره ای به حماسه ۹ دی ۸۸ داشت و گفت: فتنه ۸۸ توسط مزدوران داخلی و استکبار جهانی خارجی پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ شکل گرفت. 
وی از بین رفتن فتنه را با پاسخ محکم برخاسته از ایمان و اراده مردم ممکن دانست و تاکید کرد: مردم بعد از انتخابات ۸۸ با حضور در عرصه های مختلف نظیر نمازجمعه و به امامت رهبر معظم انقلاب آثار ناشی از غبار فتنه را از جامعه زدودند. 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی انقلاب اسلامی ایران را منشأ انقلاب ها در دیگر نقاط جهان اسلام دانست و اذعان داشت: اهانت و جسارت مزدوران در ایام عزاداری امام حسین(ع) سبب شد بار دیگر مردم انقلابی و ولایت مدار ایران وارد صحنه شوند و دست جانیان را از دامان اسلام و ایران کوتاه نمایند. 
وی در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان بهمن ماه امسال برنامه سال ۹۲ اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تنظیم خواهد شد و جهت تصویب به سازمان اوقاف تهران ارسال خواهد شد./ف


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.