میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ فردا مشخص می‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

شهر میزبان بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۹ فردا در ماکائو مشخص می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سی و یکمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا با حضور نمایندگان کشورهای قاره کهن فردا در ماکائو تشکیل می‌شود تا میزبان هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی که در سال ۲۰۱۹ برگزار می‌شود مشخص شود. البته این رقابت‌ها باید در سال ۲۰۱۸ برگزار می‌شد اما شورای المپیک آسیا تصمیم گرفته تا بازی‌های آسیایی یک سال پیش از بازی‌های المپیک تابستانی برگزار شود.

میزبان بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ از بین سه شهر سوربایای اندونزی، دوبی امارات و هانوی ویتنام انتخاب خواهد شد. در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد این سه شهر ارائه خواهد شد.

سوربایا – اندونزی

کمیته ملی المپیک اندونزی پس از برگزاری موفقیت‌آمیز بازی‌های جنوب شرق آسیا در شهر سوربایا با قدرت اعلام نمود که این شهر به عنوان دومین شهر بزرگ اندونزی می‌خواهد میزبان بازی‌های آسیایی سال ۲۰۱۹ باشد. این در حالی است که پیش از این اندونزی در سال ۱۹۶۲ و در شهر جاکارتا میزبان بازی‌های آسیایی بوده است. وزیر ورزش این کشور نیز اظهار امیدواری نموده اندونزی بتواند پس از ۵۷ سال بار دیگر میزبان ورزشکاران برتر آسیایی در کشور خود باشد. این شهر همچنین پیش از این یکی از میزبان‌های جام ملت‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۰۷ بوده و توانست شایستگی‌های خود را در زمینه میزبانی ثابت کند.

دوبی – امارات

دوبی که یکی از شهرهای بزرگ اقتصادی در خاورمیانه محسوب می‌شود، تاکنون میزبان بازی‌های بزرگی نبوده اگرچه توانسته رقابت‌های قاره‌ای را در رشته‌های مختلف به خوبی برگزار کند. اما شیخ فهد احمد الصباح رییس شورای المپیک آسیا این شهر را به عنوان یکی از کاندیداهای میزبانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۹ اعلام نموده و گفته که دوبی می‌تواند میزبان خوبی برای بازی‌های آسیایی باشد. پیش از این تنها شهرهای تهران و دوحه در غرب آسیا توانسته‌اند میزبان بازی‌های آسیایی باشند.

هانوی – ویتنام

کمیته ملی المپیک ویتنام از سال ۲۰۱۰ تاکنون که به صورت رسمی اعلام نموده می‌خواهد میزبان بازی‌های آسیایی باشد، تاکنون تبلیغ‌های بسیاری برای رسیدن به هدف خود نموده است. این کشور اعلام نموده که ۳۰۰ میلیون دلار برای برگزاری این بازی‌ها بها خواهد نمود. این در حالی است که چند روز پیش هم اعلام نموده‌اند ۱۲۰ میلیون دلار دیگر به این مبلغ برای برگزاری بازی‌ها اضافه خواهند نمود. بیشتر این مبالغ صرف احداث زیرساخت‌های ورزشی در این شهر خواهد شد. رقابت‌های مهمی همچون جودوی قهرمانی آسیا، بازی‌های جنوب شرق آسیا، رقابت‌های جهانی ووشو، بازی‌های داخل سالن آسیا، رقابت‌های قهرمانی تکواندوی آسیا، رقابت‌های قهرمانی والیبال آسیا و بازی‌های ساحلی از جمله رقابت‌های مهمی می باشند که تاکنون در هانوی برگزار شده اند.

پیش از این اعلام شده بود که شهرهای دهلی نو هند و تایپه تایوان نیز علاقه‌مند به برگزاری این بازی‌ها می باشند که نتوانستند به مرحله پایانی برای رای‌گیری در مجمع عمومی راه پیدا نمایند. هنگ‌کنگ چین و کوالالامپور مالزی که در ابتدا برای میزبانی بازی‌ها پیشنهاد داده بودند، پیشنهادهای خود را پس گرفتند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.