میشل اوباما و پرورش کدو و آموزش لاغری+داستان رمان عاشقانه صدام

میشل اوباما، همسر رئیس جمهور آمریکا بر خلاف فعالیت ها و آثار طنزی که در جامعه آمریکا منتشر کرده است اولین کتاب خود را به موضوعی تقریباً جدی و خطاب به والدین آمریکایی نوشته است. میشل اوباما در این کتاب با عنوان «بزرگ شده آمریکا» داستان باغچه کوچکش در حیاط خلوت کاخ سفید را برای مردم آمریکا نوشته است که در حقیقت موضوع اصلی آن مبارزه با چاقی کودکان معاصر جامعه آمریکا است.

وی در این کتاب اعتقاد خود را اینگونه نوشته است که کودکان در جامعه امروزی آمریکا بیش از اندازه چاق شده اند و باید والدین هر کدام باغچه ای از سبزی های مختلف داشته باشند تا با این رویه مبارزه کنند. هسمر اوباما در یک مصاحبه تلویزیون دولتی داستان این کتاب را چگونه زندگی و پرورش این باغچه در کاخ سفید عنوان کرد و از کتابهای جدیدش با عناوین «صبح بخیر آمریکا»، «نظر» و «برنامه روزانه با جان استوارت» خبر داد.

آنطور که نیویورک تایمز گزارش داده، البته او با اشاره به کارهای سیاسی خود و همسرش می گوید تنها توانسته در طول سه سال پنج کدو پرورش دهد که آمار بدی هم نیست! در این کتاب که پر از تصاویر سبزی و میوه های مختلف مفید برای سلامتی جسمی است، اوباما در نقش یک کارشناس تغذیه پیشنهادهایی برای مدارس و والدین آمریکایی برای تهیه غذاهای سالم برای کودکان ارائه کرده است.

همچنین بر اساس گزارش دوشنبه گاردین، دختر صدام حسین، دیکتاتور سابق عراق به دنبال ناشری برای چاپ کتاب خاطراتش است. وکیل رغاد دختر بزرگ صدام که هم اکنون در اردن زندگی می کند، به العربیه گفته است که نوشته های این کتاب بسیاری از حقایق مربوط به حکومت صدام حسین را بازگو کرده است که احتمال انتشار آن در آینده نزدیک وجود دارد.

صدام، خود نویسنده چهار رمان به نامهای «برو بیرون، به یک نفر نیاز داری، سنگر مستحکم، مردان و شهر» بود. یکی از کتابهای جنجالی صدام حسین «زیبا و پادشاه» نام دارد که داستان عشق بین یک پادشاه مقتدر(صدام) و یک دختر زیبا (یکی از شهروندان عراقی) است که از دست یک شوهر ظالم آمریکایی نجات پیدا می کند و به صدام حسین پناهنده می شود. معلوم نیست که این کتاب را صدام حسین نوشته باشد ولی هم اکنون یکی از کتابهای پرفروش سایت آمازون است.

ترجمه: محمد حسنلو

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.