میشل عون: از نظام “اصلاح شده” سوریه حمایت می‌کنیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱،

aljazeera-42.jpeg

رهبر جریان آزاد ملی لبنان با تاکید بر اینکه اوضاع این کشور باثبات است، اظهار نمود که خواهان ابقای نظام اصلاح شده سوریه است.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نوشته روزنامه مصری الاهرام،‌ میشل عون، رهبر “جریان آزاد ملی” لبنان اظهار نمود: با وجود رخدادهایی که در بعضی از مناطق لبنان صورت می‌گیرد، اوضاع در کشور شاهد ثبات است.

میشل عون خاطرنشان نمود: سیاست کشورهای غربی با منافع لبنان و مردم این کشور مغایرت دارد.

وی در ادامه افزود: ما در این شرایط توانستیم لبنان را در حالت ثبات استثنایی نگه داریم و ائتلاف ما با حزب‌الله لبنان در قالب گروه هشت مارس از ایجاد خشونت‌ها جلوگیری می‌کند و بعضی امیدوارند که بعضی آشوب‌ها رخ دهد، اما این خواسته آنها محقق نمی‌شود.

میشل عون اظهار نمود: ما مطلقا خواهان حفظ نظام سوریه نمی باشیم، بلکه خواهان نظام اصلاح شده سوریه بر اساس مذاکرات میان گروه‌های سوری هستیم.

وی در ادامه افزود: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه همواره دیگران را iبه مذاکره دعوت می‌کند و ما اگر iبه تاریخ ناآرامی‌ها در سوریه بنگریم، درمی‌یابیم که این مخالفان سوری بودند که iبه دنبال تشویق کشورهای غربی با مذاکرات مخالف نمودند.

میشل عون اظهار نمود: اکنون من بر این باورم که از شدت جنگ iبه صورت تدریجی کاسته می‌شود و راه حلی وجود دارد که بر اساس آن نه سوریه شکست می‌خورد و نه بشار اسد کنار می‌رود.

وی در ادامه افزود: حق انسانها در تعیین زندگی‌شان در کشورهای عربی ممنوع است و فقط در لبنان و سوریه iبه آن عمل می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.