میل باستانی بر دوش وزیر امور خارجه/ صالحی: توسعه ورزش زورخانه با جدیت پیگیری شود

۱۴م آذر ،

وزیر امور خارجه با ابزار امیدواری از این که «توسعه ورزش زورخانه در دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و فارسی زبان با جدیت پیگیری شود» تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران در راستای اهداف دیپلماسی عمومی کشور از این تلاش ها حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی با محسن مهرعلیزاده رییس، سیدامیر حسینی دبیرکل و بعضی از اعضای فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای دیدار و گفت و گو کرد.

رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در ابتدای این دیدار که در دفتر وزیر امور خارجه برگزار شد، گزارشی از روند تاسیس IZSF ارایه کرد و گفت: خوشبختانه این ورزش که از منطقه غرب آسیا به جهان معرفی شده با استقبال جوانان کشورهای متعدد قاره های مختلف روبرو شده است.

وی تاکید کرد: مردم جهان به ورزش های زورخانه ای و آئین پهلوانی که به ثبت جهانی سازمان فرهنگی ملل متحد، یونسکو، رسیده است به عنوان ابزاری برای ارتقاء ارزش های انسانی، قابلیت های جسمانی و زمینه ساز بهزیستی جوامع خود نگاه می کنند.

مهرعلیزاده افزود: نگاه ما این است که همه، همیشه و همه جا بتوانند به ورزش زورخانه بپردازند و مسابقات جهانی سال ۲۰۱۱ ما نشان داد که ورزشکاران آسیایی، اروپایی و آفریقایی در عین دوستی با حفظ ارزش ها و آداب و رسوم این ورزش به رقابت می پردازند.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی با اشاره به برگزاری پنجمین مجمع عمومی فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در ایران از همکاری های وزارت امور خارجه و دولت در این خصوص تشکر کرد.

علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه با استقبال از مشارکت ایرانیان در فرهنگ جهانی ورزش ها گفت: جوانان از فطرت های پاک برخوردارند. اگر امکانات ورزش برای جوانان مهیا شود بسیاری از بزه کاری های کاسته می گردد.

صالحی افزود: ورزش در جهان امروز وسیله ای در جهت تحکیم و صلح و دوستی است و در ارتقاء سلامت جسمی و روحی و کسب مهارت های زندگی بسیار موثر است و ورزش زورخانه در این راستا از ظرفیتهای بسیاری برخوردار است.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: از استقبال جوانان کشورهای مختلف از ورزش باستانی بسیار خرسند هستم. دوستی، برادری، احترام به دیگران و روحیه سخاوت و جوانمردی از ارزش های والای ورزش های زورخانه ای است که قطعا برای تعلیم تربیت جوانان بسیارمفید است.

وی با اشاره به بازدید خود از زورخانه حکیم ابوالقاسم فردوسی در تاجیکستان گفت: از نزدیک شاهد استقبال جوانان تاجیک از ورزش باستانی بوده ام. همچنین سفرای ایران گزارشات مثبتی از برگزاری مسابقات ودوره های آموزشی در کشورهای مختلف به این وزارت خانه ارسال کرده اند؛ من از این تلاش ها تقدیر می کنم.

علی اکبر صالحی با ابزار امیدواری از این که «توسعه ورزش زورخانه در دیگر کشورهای جهان به ویژه کشورهای اسلامی و فارسی زبان با جدیت پیگیری شود» تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران نیز در راستای اهداف دیپلماسی عمومی کشور از این تلاش ها حمایت می کند.

سیدامیر حسینی، دبیرکل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای نیز در این دیدار با اشاره به تلاش ده ساله برای جهانی کردن ورزش زورخانه گفت: برگزاری بیش از ۵۵ دوره آموزشی برای ورزشکاران ۵ قاره، ۲۳ اتفاق قاره ای و جهانی، ۸ هم اندیشی بین المللی، احداث ۲ باب زورخانه در افغانستان و تاجیکستان و آغاز ساخت زورخانه شهر مقدس کربلا در کنار برنامه های علمی و پژوهشی با وجود محدودیت های شدید مالی عملکرد مناسبی برای ۷ سال تلاش این فدراسیون است.

در پایان این دیدار نشان و یک جفت میل فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه به رسم یادبود به ایشان اهداء شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.