میموساى تخم‌ مرغ، پیش غذای جهانی

۲۰فروردین۱۳،

نوعی پیش‌غذا که برای یک شام ساده و سریع بی‌نظیر است. این خوراک با اسامی مختلف در سراسر اروپا و آمریکای شمالی رواج دارد و بسته به منطقه، مواد تشکیل‌دهنده آن متفاوت است.

برترین مجله اینترنتی ایران

مجله آشپزی ایده آل: نوعی پیش‌غذا که برای یک شام ساده و سریع بی‌نظیر است. این خوراک با اسامی مختلف در سراسر اروپا و آمریکای شمالی رواج دارد و بسته به منطقه، مواد تشکیل‌دهنده آن متفاوت است. در فرانسه نام آن میموسا و مایونز جزء لاینفک آن است. میموسا یا تخم‌مرغ پر شده، معمولا سرد سرو می‌شود، اما اگر آن را داخل نان گذاشته و در فویل پیچیده و در فر تنوری کنید، تجربه‌ای بی‌نظیر خواهید داشت.

میموساى تخم‌ مرغ

مواد لازم برای ۴نفر:

  •  تخم‌مرغ درشت: ۸ عدد
  •  سس مایونز: یک قاشق غذاخوری
  •  سس خردل: یک قاشق چای‌خوری
  •  آبلیمو: ۲ قاشق غذاخوری
  •  نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روش تهیه:

۱- تخم‌مرغ‌ها را ۳۰ دقیقه زودتر از یخچال درآورید تا به دمای محیط برسد. آنها را در یک قابلمه گذاشته و تا ۲ سانتی‌متر رویشان آب بریزید. آب را روی شعله متوسط به جوش آورید. پس از ۴ دقیقه در آن را بسته و از روی شعله بردارید، پس از ۱۰ دقیقه تخم‌مرغ‌ها را از آب خارج کرده و پوست آنها را بکنید.

۲- تخم‌مرغ‌ها را از وسط نصف کرده و زرده آنها را در یک کاسه بریزید. با چنگال زرده‌ها را له کنید، سس‌ها و آبلیمو را اضافه کرده و مخلوط کنید. نمک و فلفل آن را اندازه کنید.

۳- مایه زرده را در قیف ریخته و داخل سفیده‌ها را با آن پر کنید. این غذا را با نان سیاه، سالاد کاهو و سبزیجات آبپز سرو کنید.

نکات:

۱- می‌توانید سفیده را خرد کرده و با مایه زرده روی نان قالب زده با بیسکویت شور و گوجه‌فرنگی سرو کنید.

۲- این خوراک با خاویار فوق‌العاده است. اگر دست‌تان به خاویار رسید آن را به این روش سرو کنید.

۳- از کره نرم شده هم در مایه زرده می‌توانید استفاده کنید.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.