میمون‌ها هم افسردگی میانسالی می‌گیرند

۳۰ آبان ،

ape.jpg

متخصصان حیات وحش در یک مطالعه تازه دریافته‌اند که حتی میمون‌های بزرگ هم با بحران میانسالی مواجه می‌شوند.

به گزارش تفسیری سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مطالعه که روی ۵۰۸ شامپانزه و اورانگوتان انجام گرفته معلوم شد که این میمون‌های بزرگ جثه نیز دچار بحران میانسالی می‌شوند.

گروهی از کارشناسان بین‌المللی حیات وحش درباره نمودار خوشحالی و تندرستی در میمون‌های بزرگ مطالعه کرده و متوجه شدند که خوشحالی در میمون‌های جوان بیشتر دیده می‌شود و در میمون‌های میان سال کمتر و در میمون‌های سالخورده دوباره بیشتر می‌شود.

به گفته کارشناسان، این نمودار نسبت خوشحالی در میمون‌ها، درست شبیه به نمودار خوشحالی در انسان‌هاست که شبیه به حرف U در زبان انگلیسی است.

به گزارش تفسیری بی بی سی، دکتر «الکساندر ویس»، روانشناس و نویسنده ارشد این مطالعه در دانشگاه ادینبورگ می‌گوید: موضوعی که ما در حال آزمایش روی آن هستیم این است که آیا نمودار U می‌تواند رابط بین سن و تندرستی را در این پستانداران نشان دهد؟

ویس تاکید کرد: این مطالعه ارتباط فوق را تایید می‌کند. به این معنی که زندگی شامپانزه‌ها و اورانگوتان‌ها با وجود تفاوت‌های اجتماعی که با انسانها دارند به نمودار U شبیه است و این نمودار تنها مختص انسانها نیست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.