میهمان ˝کافه موسیقی˝ شوید

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

با حضور بزرگان عرصه موسیقی در ۲۲ شهریور ماه

دومین برنامه از سلسله برنامه های کافه موسیقی با حضور اهالی موسیقی و بزرگان این عرصه در محل باغ موزه هنر ایرانیان واقع در خیابان فرشته (بوسنی هرزگوین) برگزار می گردد.

داریوش تقی پور(اوستا)؛مدیراجرایی کافه موسیقی با اعلام این خبر به خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: در کافه موسیقی اهالی موسیقی گرد هم می آیند و علاوه بر اجرای قطعات موسیقی ، این قطعات توسط آنها به نقد کشیده می گردد. به جز بخش نقد تمامی بخش ها توسط خود اهالی کافه اجرا خواهد شد و نیاز به مجری نخواهد بود و در صورت نیاز هر جلسه یکی از اهالی کافه برای معرفی برنامه انتخاب خواهد شد.

این آهنگساز در ادامه برای معرفی بیشتر “کافه موسیقی” گفت: به سبب محدودیت احتمالی فضای کافه نیاز به عضو گیری برای اهالی آن است که اولویت با هنرمندان پیشرو و خلاق و همچنین صاحب ایده و تفکر است.

وی برنامه های کافه موسیقی را چهار بخش اعلام کرد و در این باره گفت:برنامه های کافه موسیقی در چهار بخش پانزده دقیقه ای اجرا می‌شود ودر صورت نیاز می‌توان در بخشهای مختلف تغییر زمان ایجاد کرد. بخش اول به ایده ها اختصاص داردکه شامل آهنگسازی واجرای ایده های تازه توسط اهالی کافه سبک های مختلف انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم مربوط به اجرا می گردد، گفت: این بخششامل قطعات مشخص و از پیش تعیین شده است که در دو بخش تنظیم قطعات و اجرای مجدد قطعات در سبک های مختلف موسیقی صورت می گیرد.

بخش سوم نیز بداهه است . در این بخش شکل گیری ایده های بداهه و همچنین گروه های تازه امکان پذیر خواهد بود و در هر جلسه بدون هماهنگی قبلی اهالی کافه می توانند با هم اجرا کنند و ایده های خود را به صورت بداهه با هم تقسیم کنند.

وی تاکید کرد: بخش چهارم نقد است که شامل آثار انتشار یافته در بازار موسیقی است .آثار انتشار یافته در بازار به رای اهالی کافه در هر جلسه به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جلسات “کافه موسیقی” را علاوه برگرد همایی اهالی موسیقی در محیطی دوستانه، شکل گیری گروه های تازه موسیقی و همچنین تفکیک سبکهای مختلف موسیقی دانست وگفت:به منظور جلوگیری از شایعه سازی در رابطه با اهالی مطرح موسیقی برگزاری جلساتی مانند “کافه موسیقی” لازم به نظر می رسید.

همچنین آثار انتشار یافته در دوره ها و سبک های مختلف در این کافه اتفاق خواهد افتاد.اجرای کارگاه های مختلف موسیقی،حمایت از کنسرت ها و بر نامه های اجرایی مختلف توسط اهالی کافه،امکان حضور شنونده های غیر انتقال نظر آنها به سازندگان و مجریان موسیقی و استعداد یابی از دیگر اهداف “کافه موسیقی ” است.

دومین جلسه از سلسله جلسات “کافه موسیقی” ساعت ۷ روز ۲۲ شهریور ماه در محل باغ موزه هنر ایرانیان واقع در خیابان فرشته (بوسنی هرزگوین) برگزار می گردد.

پایان پیام/۴۳

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.