میوه‌ها و سبزیجاتی برای زیباتر شدن

بسیاری بر این باورند، تنها با صرف هزینه‌های کلان است که می‌توان پوست سالم و با طراوت داشت، در حالی‌که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات در دسترس ما از جمله هلو، سیب و پرتقال می‌تواند، به زیبایی پوست ما کمک بسیار کند.

 به گزارش بی باک به نقل از فارس، در طبیعت میوه‌ها و سبزیجاتی وجود دارند که می‌توانند سهم بسزایی در زیبایی شما نقش داشته باشند، بی‌آنکه در این ارتباط نیاز به صرف هزینه‌های کلان برای حفظ زیبایی خود باشید.

هلو

هلو به دلیل سرشار بودن از ویتامین A از جمله میوه‌های بسیار مفید برای سلامتی پوست و همچنین مو و بینایی است.

بی‌تردید از جمله خواص هلو از بین بردن چین و چروک‌های پوست و جلوگیری از به وجود آمدن آنهاست،‌ به همین دلیل از این میوه برای تهیه ماسک‌های صورت و پوست استفاده می‌شود.

از دیگر خواص هلو ایجاد نرمی و سرزندگی در پوست با مالیدن آن بر روی پوست است.

سیب

سیب را باید یکی از قدیمی‌ترین میوه‌هایی دانست که در زیبایی پوست کار برد دارد، چون بسیاری از میکروب‌ها با وجود آب سیب امکان بقا و ادامه حیات ندارند، به همین دلیل است که از سیب برای تهیه انواع پاک‌کننده‌های پوست استفاده می‌شود.

همچنین از سیب و آب آن در بسیاری از شامپوها نیز استفاده می‌شود. این درحالی است که نباید از خواص زیبایی و سلامتی «سرکه سیب» نیز گذشت.

پرتقال

از پرتقال در بسیاری از مواد و ماسک‌های زیبایی از جمله کرم‌های نرم‌کننده پوست و همچنین شامپوها استفاده می‌شود و یکی از ساده‌ترین راه‌های استفاده از پرتقال مالیدن پوست پرتقال به دست‌هاست که نرم شدن پوست دست و از بین رفتن خشکی و ترک‌های آن را موجب می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.