میوه سازمان سینمایی امسال در جشنواره فجر به بار می نشیند

۲۹م دیماه ،

جمال شورجه:

سینما پرس-گروه سینما/ یک کارگردان سینمای ایران معتقد است جشنواره فیلم فجر، جشن ملی سینمای ایران است و سبب رشد و تعالی سینمای ایران در داخل و خارج شده است.

به گزارش سینما پرس، جمال شورجه تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران در گفت‌وگو با ستاد خبری سی و یکیمن جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، گفت: جشنواره فیلم فجر طی برگزاری سی دوره، هم‌اکنون به رشد و بلوغ رسیده و خوشبختانه توانسته است تاثیرات لازم وکافی را بر روی فیلم‌ها گذاشته و سبب رشد و تعالی سینمای ایران در داخل و خارج شود.

وی اضافه کرد: این جشنواره سبب شده تا اکثر کارگردانان، تهیه‌کنندگان و به عبارت دیگر همه اهالی سینما، زحمات سالانه خود را در این جشنواره ارائه دهند تا فیلم‌هایشان در رقابت با دیگر فیلم‌ها به محک گذاشته شود؛ این در حالی است که فیلم‌ها مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرند و نقاط ضعف و قوت اثر برای عوامل فیلم مشخص می‌شود.

کارگردان فیلم سینمایی «۳۳ روز» ادامه داد: طی ۱۰ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر، ما شاهد حرکت فرهنگی در کشور هستیم که سبب ارتقاء سطح فرهنگی و علمی سینماگران و همچنین افزایش کیفیت آثار فیلمسازان می‌شود.شورجه با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر می‌تواند چراغ راه آینده باشد، تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر از همان ابتدا که آغاز شد، سیر تکاملی را طی کرده است.وی اضافه کرد: در جشنواره فیلم فجر ما شاهد حضور همه طیف‌های سیاسی و فرهنگی هستیم. البته ممکن است گروه‌هایی به عنوان مثال، مدیریت سینمایی را قبول نداشته باشند اما جشنواره را قبول دارند، البته این روند در دوره های قبل هم وجود داشته است.

این کارگردان سینما با اشاره به فیلم‌های حاضر در جشنواره سی و یکم فیلم فجر اظهار داشت: شنیدم امسال سال فیلم اولی‌ها است که نوید خوبی برای سینمای ایران خواهد بود؛ چرا که این کارگردانان با تفکرات تازهی وارد سینما شدند که می‌توانند به منزله خون تازه‌ای به سینما باشند و همه این موارد را می توان از ثمرات چند ساله مدیریت تازه سینمایی دانست.

این کارگردان پیشکسوت سینمای ایران است یادآورشد: امسال ثمرات و میوه سینما در دوره دهم ریاست جمهوری و ریاست سازمان سینمایی به بار خواهد نشست.وی گفت: جشنواره فیلم فجر در سال های قبل و همچنین سال‌های کنونی سبب کیفیت فیلم‌ها شده و علاوه بر اینکه آثار توسط منتقدین و مخاطبین مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در طول این ۱۰ روز، جشنواره از سوی بسیاری از مطبوعات و رسانه‌ها مورد پوشش خبری قرار می‌گیرد که همه نشان از آن دارد که این جشنواره همواره توانسته تنور سینما را داغ نگه دارد.تهیه‌‌کننده فیلم سینمایی «آسمان هشتم» با اشاره به جوایز جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: جوایز جشنواره فیلم فجر نیز به نوعی برای سینمای ایران جریان‌ساز بوده، هست و خواهد بود.
 
این در حالی است که به سبب گستردگی جوایزی که در جشنواره فیلم فجر وجود دارد، همه صنوف سینمایی اهتمام ویژه‌ای به این جشنواره دارند؛ چرا که این جوایز در رشد صنوف مختلف سینما موثر خواهد بود و سبب ارتقاء فعالیت آن‌ها خواهد شد. شورجه در مورد بازار فیلم فجر گفت: این بازار حرکت مثبت و خوبی برای عرصه فیلم‌های ایرانی است، البته می بایست تقویت شود تا بتواند گام‌های موثرتری بردارد.وی ادامه داد: شرکت‌ های مختلف سینمایی دنیا می‌توانند به راحتی وارد بازار فیلم فجرشوند، در حالی که در جشنواره های خارجی حضور فیلم‌ها در بازار فیلم گزینش می‌شود اما برای حضور در بازار فیلم فجر چندان گزینشی صورت نمی‌گیرد و کمپانی‌های مختلف می‌توانند به راحتی فیلم‌هایشان را به خریداران عرضه کنند.

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۴۰۰۸۲


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.