میوه شامل نوسانات ارزی نشده است

میوه شامل نوسانات ارزی نشده است

قیمت انواع میوه و سبزی به شدت کاهش یافته، به‌طوری که در مواردی قیمت محصولات کشاورزی کمتر از هزینه حمل و نقل است و نوسانات ارزی تأثیری بر آن ندارد.

دبیر اتحادیه بارفروشان میوه و تره‌بار در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: قیمت انواع میوه و سبزی مناسب و ارزان است و قیمت بعضی از محصولات در حد هزینه حمل و نقل خود نیز نیستند.

علی حاج‌فتحعلی افزود: هندوانه درجه یک تا یک هفته قبل به قیمت ۱۵۰ تومان خرید و فروش می‌شد که با رو به اتمام بودن هندوانه تولیدی شیراز، قیمت آن به ۲۰۰ تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته گوجه‌فرنگی نیز همین وضعیت را داشت و به قیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان به فروش رسید.

حاج‌فعتحلی با اشاره به نوسانات قیمت میوه ادامه داد: میوه شامل نوسانات ارزی نمی‌شود و با اتکا به تولیدات و تقاضا قیمت آن مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: میزان تولید میوه و سبزی نیاز بازار را تأمین می‌کند و در چهار فصل انواع میوه در نقاط مختلف کشور تولید می‌شود.

فعال بخش خصوصی یادآور شد: در اکثر نقاط کشور محصولات صیفی، باغی و فرنگی‌جات تولید می‌شود و در مواقعی که این محصولات همزمان به‌عمل می‌آیند، بازار اشباع و هنگامی که سرما یا گرما محصولات را اذیت کند، با کاهش عرضه، قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

حاج‌فتحعلی در پایان تأکید کرد: افزایش قیمت‌ها در بازار مقطعی بوده و به‌دلیل شرایط اقلیمی و فراوانی تولیدات محصولات کشاورزی در کشور به سرعت جبران می‌شود./

 

خبرنگار: ابراهیم نژادرفیعی

N-910701-02

تشکل ها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.